شناسهٔ خبر: 34213834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

نشست هم اندیشی سمن های جوانان؛

صابر رحیمی؛ سازمان های مردم نهاد را حمایت و تقویت خواهیم کرد

نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد استان کرمانشاه با مدیرکل ورزش و جوانان، معاونین و کارشناسان با موضوع بررسی برنامه های هفته ازدواج و همراهی و همدلی در پیشبرد اهداف به منظور اهتمام جدی در حل مشکلات جوانان در سالن جلسات شهید هادیان کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش دفتر کرمانشاه پایگاه خبری وزرات ورزش و جوانان در ابتدای این نشست نمایندگان سمن­ های جوانان به بحث و تبادل نظر در خصوص فعالیت های پیش بینی شده در هفته ازدواج پرداختند و با اشاره به توانمندی موجود از عزم راسخ و اهتمام جدی برای همراهی دولت در بهبود وضعیت جوانان سخن گفتند.
صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ضمن تقدیر از فعالیت مطلوب و اثربخش سمن­ های جوانان به ضرورت توجه و اهمیت به جوانان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: در رسیدگی به مشکلات جوانان اهتمام جدی داریم و با توجه به لزوم هماهنگی و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی در امور جوانان خواستار مطالبه گری سمن ها از همه دستگاه های ذی ربط هستیم.
رحیمی به طرح اشتغالزایی حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: حتی در مواردی برای تسهیل در کار جوانان و ایجاد اشتغال در حوزه ضمانت های بانکی نیز ورود مستقیم داشته ایم و به عنوان اولین استان دارای دفتر جذب سرمایه گذار پروژه های ورزشی، ساز و کار لازم را برای حضور سازمان های مردم نهاد در کنار بخش خصوصی فراهم خواهیم نمود.
مدیرکل ورزش و جوانان از روند عملیات اجرایی بزرگترین خانه جوان کشور خبر داد و گفت: این ساختمان مجهز با با توجه به نیازهای حوزه سمن های جوانان طراحی شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید. همچنین در اسلام آباد غرب نیز بر اساس شاخص جمعیتی دیگر خانه جوان را افتتاح خواهیم کرد.
رحیمی از نقش های سمن های جوانان در مقابل هجمه های فرهنگی سخن گفت و اظهار داشت: با تقویت روحیه امید در جامعه، باید نقشی فعال در مقابل هجمه های بیگانگان داشته و با دغدغه مندی در حوزه حل مشکلات مردم کوشا باشیم.
وی افزود: گزارش­های برنامه اوقات فراغت مطلوب بود و انتظار داریم در قالب کمیته­ هایی متشکل از سمن­ های جوانان برنامه ­های هفته ازدواج نیز با جدیت پیگیری نمایند و در این مسیر سازمان­های مردم نهاد را تقویت و حمایت خواهیم کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه رویکرد ما در توانمندسازی سمن­ها تداوم آموزش است و برای حمایت از طرح­های اشتغالزایی حمایت استاندار محترم را مثل همیشه خواهیم داشت.
در ادامه جلسه برنامه ­های هفته ازدواج شامل برگزاری مراسم روز ملی، پوشش خبری جشن ازدواج، برگزاری کمپین­های مشاوره­های رایگان ازدواج، کنفرانس­های خبری، تهیه برنامه­های گفت و گو محور، تولید تیزر تلویزیونی و ترویج در فضای مجازی و برگزاری نمایشگاه جهیزیه و لوازم خانگی بررسی و وظایف دستگاه­های اجرایی به تفکیک جهت طرح در جلسه ستاد ساماندهی مشخص شد.
در خاتمه این جلسه مقرر شد روزهای پنج شنبه بعد از مراسم پرفیض زیارت عاشورا در محل نمازخانه اداره کل دیدار چهره به چهره با جوانان انجام شود و دغدغه­ های جوانان به صورت مستقیم پیگیری شود.
گفتنی است این نشست عصر روز شنبه مورخ 29 تیرماه در سالن جلسات شهید هادیان برگزار شد.

نظر شما