شناسهٔ خبر: 34213505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیگیری حق‌وحقوق کارگران شهرداری رشت در جلسه شورا

در جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر رشت با اشاره به مخالفت فرمانداری رشت با لایحه عقد قرارداد رانندگان استیجاری شهرداری با شرکت تعاونی کارکنان شهرداری رشت، درباره حق‌وحقوق کارگران شهرداری نیز پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت امشب در نود و پنجمین  جلسه این کمیسیون در ساختمان شورای رشت با انتقاد از نحوه انعقاد قرارداد مابین کارگران شهرداری و شرکت‌های پیمانکاری اظهار کرد: در برخی از مواقع شاهد انعقاد قراردادهای سفید امضا با کارگران شهرداری رشت هستیم.

حجت جذب کاهش میزان پرداخت حق بیمه متناسب با روزهای کاری را یکی دیگر از دغدغه‌ها دانست و افزود: این مبحث موجب نارضایتی کارگران زحمتکش شهرداری رشت شده و انتظار داریم با تدوین شیوه‌نامه‌ای پیرامون قراردادها در شهرداری رشت، پس‌ازاین شاهد تضییع حق‌وحقوق کارگران این مجموعه نباشیم.

وی به تورم حاکم بر جامعه اشاره کرد و گفت: افزایش میزان حقوق کارگران شهرداری رشت نیز باید با توجه به تورمی که بر جامعه حاکم است محاسبه و اجرایی شود.

حقوق یک‌میلیون و دویست هزارتومانی کارگران پسماند خشک شهرداری رشت
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بر اساس تأکیدات امروز در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا شهرداری ملزم به بررسی قراردادهای کارگران حجمی و شرکتی شده، اظهار کرد: متأسفانه در پیمان‌نامه‌ها اضافه‌کاری‌ها منعقد نشده است.

فاطمه شیرزاد با تأکید بر اینکه به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق کارگران شرکتی شهرداری رشت باید اهرم اجرایی برای آنان ایجاد شود، افزود: بر اساس افزایش حقوق‌های اعمال‌شده در حال حاضر حقوق دریافتی کارگران شهرداری رشت باید سه میلیون تومان باشد اما متأسفانه دریافتی کارگران حجمی شهرداری رشت حدود یک‌میلیون و دویست و نهایتاً یک‌میلیون و پانصد هزار تومان است.

وی با بیان اینکه کارگران پسماند خشک در حال حاضر یک‌میلیون و دویست هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند، گفت: این افراد بارها اعلام کرده‌اند که در صورت اعتراض اخراج می‌شوند.

شیرزاد با اشاره به اینکه قانون سختی کار برای کارگران شهرداری رشت محاسبه نمی‌شود، تصریح کرد: پیمانکاران دراین‌باره به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و انتظار می‌رود در انعقاد قراردادهای جدید که طی ماه آینده منعقد می‌شود به این مباحث توجه شود.

عدم‌حمایت قانون از کارگران 
عضو دیگر کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته به کارگران شهرداری رشت پیرامون تعیین تکلیف قراردادهایشان قول دادیم، اظهار کرد: به کارگران قول دادیم که عیدی شورای رشت به آنان، تغییر قرارداد کارگران از شرکت‌های پیمانکاری به تعاونی باشد که متأسفانه تاکنون این مهم محقق نشده است.

فرهام زاهد با بیان اینکه قانون، هیچ حمایتی از کارگر نمی‌کند، افزود: باید مدلی  پیرامون انعقاد قراردادها برای کارگران حجمی شهرداری رشت معرفی کنیم و در غیر این صورت مشکلات آنان حل نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به‌واسطه ظلمی که در حق کارگران شهرداری رشت می‌شود نمی‌توانیم پاسخگوی آخرتمان باشیم، گفت: همه ما به‌عنوان یک مسلمان باید از روی پل صراط عبور کنیم اما با اتفاقات تلخی که در حوزه کارگری در حال رقم خوردن است حتی نمی‌توانیم از اتوبان صراط هم عبور کنیم.

شرکت‌های پیمانکاری کارگران را تحت‌فشار قرار می‌دهند
معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تقسیم‌بندی قراردادهای شهرداری در قالب پروژه‌های عمرانی، ترافیکی، رفت‌وروب و غیره تقسیم‌بندی می‌شود، اظهار کرد: برخی دلیل واسطه بودن شرکت‌های پیمانکاری را کاهش هزینه‌های مدیریتی می‌دانند و این در حالی است که همچنان این هزینه‌های مدیریتی بر روی شهرداری رشت تحمیل می‌شود.

علی مقصودی با بیان اینکه کارگران شهرداری رشت از وضعیت قراردادها رضایت ندارند، افزود: شرکت‌های پیمانکاری کارگران را تحت‌فشار قرار می‌دهند.

محمدحسن عاقل منش یکی دیگر از اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فرمانداری رشت با عقد قرارداد رانندگان استیجاری شهرداری رشت در قالب شرکت‌های تعاونی مخالفت کرده است، اظهار کرد: این موضوع باید بار دیگر با بررسی تمام جوانب در شورا بررسی و مجدداً به فرمانداری ارسال شود.

به گزارش فارس اعضای کمیسیون برنامه بودجه شورای رشت موافقت خود را با تدوین شیوه‌نامه پیشنهادی به‌منظور اصلاح قرارداد کارگران شهرداری رشت باهدف جلوگیری از تضییع حقوق آنان اعلام کردند.

انتهای پیام/84008

نظر شما