شناسهٔ خبر: 34213344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران نشانه چیست؟

یک کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: تصاویر عملیات توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز دال بر میزان جدیت جمهوری اسلامی ایران در برخورد با مساله حاکمیتش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ حسن شقیر در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم گفت: برخلاف اقدام ناپسند انگلیسی ها و دزدی دریایی آنها در توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق، ایران نفتکش انگلیسی را به خاطر نقض قوانین بین المللی توقیف کرد. این امر اخلاق والای جمهوری اسلامی ایران و تاکید آن بر حفظ قوانین بین المللی را نشان می دهد. جمهوری اسلامی به دلیل نقض قوانین بین المللی دریانوردی این نفتکش را توقیف کرد.

وی افزود: این امر همچنین حاکی از آن است که ایران وقتی تصمیم می گیرد که دزدی دریایی انگلیس را پاسخ دهد، با وجود حضور امریکایی ها و انگلیسی ها و تمام کشورهای دیگر در خلیج فارس، تصمیم خود را عملی می کند. نیروهای ایرانی توانمند هستند و ثابت کردند که هرآنچه را که رهبری وعده می دهد، با حفظ مسائل اخلاقی، بدون شک عملی می کنند. توقیف نفتکش انگلیسی با اخلاقیات جمهوری اسلامی همسو و هماهنگ بود؛ زیرا این نفتکش قوانین بین المللی را نقض کرده بود.

 

نظر شما