شناسهٔ خبر: 34212604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصمیماتی برای توسعه صنعت گردشگری در استان کرمان

در نشست کارگروه گردشگری استان کرمان، راههای توسعه صنعت گردشگری در استان بررسی و برای آسان سازی زمینه حضور سرمایه گذاران در این بخش تصمیماتی گرفته شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز کرمان، در این نشست آقای موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: با توجه به برنامه دولت برای ارائه تصمیماتی برای توسعه صنعت گردشگری در استان کرمانتسهیلات ساخت 500 هتل در کشور، استان کرمان باید از این امکان استفاده کند و پیش شرط چنین کاری، فراهم کردن زمینه حضور سرمایه گذاران در بخش هتل سازی استان است.

وی افزود: مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی استان و دستگاههای دیگر، زمین های قابل واگذاری برای ساخت هتل را مشخص و تمام روال قانونی برای واگذاری آن را طی کنند تا سرمایه گذاران دغدغه ای در زمینه اخذ استعلامات و روند مراحل اداری برای دریافت زمین نداشته باشند. وی افزود در این جلسه درخصوص بازسازی بناهای تاریخی هم تصمیم گیری شد.
دراین جلسه، آقای فعالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان هم از پائین بودن ضریب اشغال تخت هتل ها در استان ابراز نگرانی کرد و آقای سبحانی رییس تصمیماتی برای توسعه صنعت گردشگری در استان کرمانجامعه هتل داران کرمان هم گفت: علاوه بر پائین بودن میزان ضریب اشغال تخت هتل ها در استان کرمان ، 15 هتل جدید در این استان درحال ساخت است که 8 مورد انها 4 یا 5 ستاره هستند و در این حالت آیا ساخت هتل جدید توجیه پذیر است ؟ وی افزود بهترین کار این است که تلاش کنیم میزان جذب گردشگر به استان افزایش یابد و درصد اشغال هتل‌های استان را افزایش دهیم.
آقای عالم‌زاده شهردار کرمان نیز گفت شهرداری کرمان آماد واگذاری زمین و صدور پروانه ساخت هتل به صورت مشارکتی است و پس از پایان کار ، سرمایه‌گذار می‌تواند سهم شهرداری را خریداری کند.
طباطبایی نماینده راهنمایان تورهای گردشگری استان کرمان نیز دراین جلسه با اشاره به برخی بناهای فراموش شده تاریخی در استان کرمان مانند دخمه های زرتشتیان و بادگیرهای خیابان فیروزاباد کرمان که به شکل جغد ساخته شده اند خواستار سرمایه گذاری روی ترمیم و معرفی بناهایی شد که به نوعی منحصر به فرد هستند و مزیت استان محسوب میشوند.
در پایان نشست کارگروه گردشگری استان، آقای موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان در گفتگو با خانم هادیخانی توضیحات بیشتری درخصوص مصوبات جلسه داد:

 

<div id="video-display-embed-code_3748959"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2480227/3748959?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما