شناسهٔ خبر: 34211652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رونق گردشگری موجب کاهش معضلات اجتماعی می شود

کرمان - ایرنا - باید از ظرفیت بخش های مختلف استان کرمان در راستای رونق صنعت گردشگری استفاده کرد که این مهم می توانند سبب کاهش بزه و معضلات اجتماعی در جامعه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، معاون امور عمرانی استاندار کرمان روز شنبه در نشست کارگروه گردشگری استان کرمان افزود: گردشگردی در دنیا سومین صنعت محسوب می‌شود اما در ایران این صنعت مهم مغفول مانده در حالی که اشتغال و درآمد خوبی دارد.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه صنعت گردشگردی طی سال گذشته برای ۲۵۵ میلیون نفر در جهان اشتغالزایی داشته است گفت: امیدواریم در کشور ما نیز کار بیشتری بر روی این مهم انجام شود تا به جایگاه واقعی صنعت برسیم.

وی با بیان اینکه در استان کرمان جاذبه‌های تاریخی و صنایع دستی فراوانی وجود دارد اظهار داشت: وجود خانه‌های بومگردی که مورد توجه گردشگران است؛ می‌تواند به حوزه گردشگری استان کمک مطلوبی کند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه می‌توان صنایع دستی را در پروازهای خارجی عرضه کنیم تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت صنعت در حوزه خدمات استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های صنعت هوایی، ریلی و جاده‌ای استان در راستای توسعه صنعت گردشگری استان استفاده کنیم بیان داشت: باید از ظرفیت این بخش‌ها در راستای رونق گردشگری و صنایع دستی استان بهره بگیریم.
آیت اللهی موسوی با تاکید بر اینکه رونق صنعت گردشگری سبب کاهش بزه‌های اجتماعی می‌شود تصریح کرد: باید از خانه مطبوعات به عنوان یکی از اعضای کمیسیون دعوت شود تا از ظرفیت رسانه‌ها در این حوزه استفاده کرد.
وی با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی می‌توان در احیا مرمت و بازسازی بناهای تاریخی استفاده کرد گفت:
مصوبات مطلوبی در این زمینه داشته ایم که برخی به مرحله اجرا درآمده اند و بخشی از آنها معطل مانده اند که باید بررسی شود.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان بیان داشت: در حوزه گردشگردی باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شود و زیرساخت‌ها در این حوزه باید مشخص باشد تا بتوانیم ضعف‌ها و نقاط قوت استان کرمان در این حوزه را شناسایی کرده و براساس آن برنامه‌های مناسبی جهت رونق گردشگری استان تدوین کنیم.

آیت اللهی موسوی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر احداث ۵۰۰ هتل چهار و پنج ستاره در سطح کشور گفت: باید زمین مشخص و استعلام شود.
وی بیان داشت: انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان ظرف مدت یک هفته آینده شهرهای این استان که نیاز به احداث هتل دارند را بر اساس وسعت مورد نیاز به این کمیسیون اعلام کرده تا بتوانیم زمین‌ها را جانمایی کرده و در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان افزود: با توجه به نامه مدیر وقت کارگروه گردشگری با لغو نامه مناطق نمونه گردشگری موافقت می‌کند.
آیت اللهی موسوی خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی استان کرمان باید بهسازی و مرمت شود و برای این مورد کاملاً موافق هستم.
وی با اشاره به وضعیت ناخوشایند باغ کلانتر شهر کرمان به عنوان یک بنای ثبت ملی با قدمت ۱۴۰ ساله عنوان کرد: جای سئوال است که چگونه می‌شود مالک این باغ می‌تواند در این بنای تاریخی سبزی کشت کند و به هیچکس اجازه ورود برای احیای این باغ را ندهد؟ لذا باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم جهت ورود به این باغ به منظور احیای این باغ تاریخی شهر کرمان انجام شود.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه فضای پیرامونی آثار تاریخی نباید رها شود و باید مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: موزه مطبوعات در استان کرمان شکل بگیرد.
۹۸۹۵/‏۳۰۲۹

برچسب‌ها:

نظر شما