شناسهٔ خبر: 34210770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میز خدمت، خدمت صادقانه و جهادی مسئولان به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا- بسیج اداره های استان کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی میز خدمت با همراهی جمعی از مدیران استانی و شهرستانی زمینه دیدار چهره به چهره و ارتباط بی واسطه مسئولان با مردم منطقه محروم دیشموک شهرستان کهگیلویه را فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بخش دیشموک یکی از بخش های محروم استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر مورد توجه رسانه ها و مسئولان بوده و گزارش های مختلف رسانه ها در حوزه های اجتماعی و اقتصادی مسئولان زیادی را به این دیار محروم کشانده است.

در روزهای گذشته بسیج اداره های استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب برنامه ای نو و تازه با برپایی میز خدمت همراه با مسئولان استانی و شهرستانی، مسئولان را از نزدیک با مشکلات مردم این بخش آشنا کرد.

مسئولان استانی و شهرستانی با طی بیش از ۲۵۰ کیلومتر مسافت در یک روز تعطیل با استقبال از این طرح راهی بخش محروم دیشموک در شهرستان کهگیلویه شدند و در نگاه نخست آنچه بیش از همه آزار دهنده بود جاده پراز چاله و چوله با پیچ های تند مسیر قلعه رئیسی به دیشموک بود.

این برنامه که از روزهای گذشته برنامه ریزی شده بود با استقبال مردم نیز مواجه شد.

میز خدمت سازمان های دولتی برای اولین بار در مصلی شهر دیشموک با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون اجرایی سپاه فتح استان، معاون شبکه برق شهرستان، رئیس اداره های بنیاد مسکن، راهداری، راه و شهرسای و آب و فاضلاب شهری شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه و رئیس بسیج جامعه پزشکی استان برگزار شد.

در این جلسه مردم از روستاهای دور و نزدیک برای برطرف کردن مشکلات خود به صورت رودرو با مسئولان به گفت وگو نشستند.

علی حیدری یکی از مراجعه کنندگان حضور مسئولان در بین مردم را قوت قلبی برای آنان دانست و گفت: از برگزار کنندگان این طرح تشکر می کنم.

وی یکی از مشکلات خود را نبود تجهیزات خانه دانست و گفت: با همکای کمیته امداد ۵۰ میلیون ریال وام برای خرید تجهیزات مصوب شد.

سکینه منصوری خانم خاندار و بی سرپرست با شکرگذاری از حضور مسئولان در بین مردم گفت: با همکاری بنیاد مسکن پرداخت وام برای بهسازی مسکن شهری ام تصویب شد.

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که میز شلوغ تری نسبت به دیگر مدیران داشت در این رابطه گفت: راه اندازی میز خدمت یکی از خدمات خوب سپاه فتح در راستای محرومیت زدایی است.

دارا کریمی نژاد حضور مسئولان در بین مردم را نقطه عطفی دانست و گفت: تشکیل کمیته توانمند سازی و توسعه در بخش دیشموک ضروری است.

وی عنوان کرد: با تشکیل این کمیته در حوزه های مختلف مشکلات بصورت ماهانه بررسی و از ظرفیت خیرین برای برطرف کردن انها استفاده خواهد شد.

کریمی نژاد بر تشکیل خانه سلامت برای مبارزه با معضلات اجتماعی را در این بخش تاکید کرد و افزود: در دیشموک فقر آگاهی و اطلاعات بیشتر از فقر اقتصادی مردم نمود دارد.

وی عنوان کرد: باید دهیاران با استفاده از ظرفیت های روستا درآمدزایی در روستاها را برای اشتغالزایی و افزایش سطح زندگی مردم ایجاد کنند.

کریمی نژاد افزود: در این بازدید مصوب شده دهیاری ها در کنار ارائه مشکلات، ظرفیت های روستای خود را برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی نیز طی نامه ای معرفی کنند.

وی مهم ترین مشکلات دهیاری ها را نبود درآمد پایدار، مشکلات بیمه ای و عدم پرداخت حقوق آنها دانست و گفت: یکی از اولویت ها اصلی استانداری توسعه پایدار روستاها برای رفع مشکلات آنها است.

یکی دیگر از میز های شلوغ این جلسه که ارباب رجوع های زیادی داشت بنیاد مسکن کهگیلویه بود که در این راستا مدیر اداره بنیاد مسکن افزود: عمده مشکلات دهیاری ها نبود طرح هادی و تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی است.

مهرداد متقی با اشاره به مراجعه بیش از ۶۰ ارباب رجوع در میز خدمت گفت: در این بازدید برای بیش از ۱۰ ارباب رجوع پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی مصوب شد.

وی تصریح کرد: دیگر مشکلات دهیاری ها اجرای طرح هادی است که باید با اختصاص اعتبارات این مشکل برطرف شود.

رئیس سپاه ناحیه کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه به حق می‌توان اعلام کرد که بسیج در هر عرصه‌ای که وارد شد، امورات و اقداماتش موفقیت‌آمیز بوده است گفت: بسیج ادارات به عنوان متولی میز خدمت، پیگیر مشکلات مردم خواهد بود و با راه اندازی میز خدمت در راستای طرح تکریم ارباب رجوع، در پی خدمتی شایسته به مردم مناطق محروم است.

سید حمزه محقق زاده اضافه کرد: به منظور کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع به ادارات اردوی جهادی در قالب میز خدمت سازمان بسیج کارمندان استان و شهرستان در طول سال برگزار می‌شود.

وی بیان اینکه این دیدار نقش بسزایی در ایجاد امید و اعتماد در میان مردم دارد اظهار داشت: با شناسایی مشکلات ارباب رجوع ها و با رایزنی با نهادهای ذی ربط و خیرین دغدغه های این مردم تا حددود زیادی پاسخ داده خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی از سوی سپاه فتح در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم در دست اجراست گفت: این برنامه بصورت دراز مدت و کوتاه مدت اجرایی می شود.

سرهنگ سعید برومند گفت: بخش دیشموک به عنوان پایلوت محرومیت زدایی در سطح استان انتخاب شده است.

وی بیان کرد: این برنامه محرومیت زدایی به مدت پنج سال و از سال گذشته تاکنون در بخش دیشموک آغاز شده است.

برومند زاده میز خدمت را یکی از برنامه های خوب بسیج دانست و گفت: یکی از اهداف این طرح همراهی جهادی مسئولان با مردم برای رفع مشکلات است.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام جدا از مردم نیستند گفت: با حضور در کنار مردم بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

برومند زاده تصریح کرد: در این برنامه بخشی از مشکلات در سطح شهرستان و بخشی دیگر در سطح استان با رایزنی با مدیران کل برطرف خواهد شد.

بخشدار دیشموک راه اندازی میز خدمت را یکی از خدمات خوب بسیج و سپاه به مردم محروم دیشموک دانست و گفت: بسیار از مشکلات مردم با حضور مسئولان از نزدیک برطرف خواهد شد.

صفا حبیبی مهترین مشکلات بخش دیشموک را نبود راه های ارتباطی مناسب، نبود شبکه دیجیتال در برخی از روستاهای و نبود آب آشامیدنی سالم در روستاها بیان کرد و افزود: نیاز است مسئولان نسبت به رفع این مشکلات همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: مطالبات مردم بسیار ناچیز و به حق است که در صورت تداوم این برنامه ها تا حدود زیادی مشکلات این بخش کاهش خواهد یافت.

مسئول سازمان بسیج کارمندان کهگیلویه و بویراحمد یکی از وظایف سازمان بسیج کارمندان را با توجه به شرایط کشور٬ خدمت رسانی به مردم مناطق محوم دانست و اظهار داشت: راه اندازی میز خدمت در مناطق محروم در راستای شناسایی و محرومیت زدایی مناطق مختلف است.

ارژنگ تندپور هدف از میز خدمت جهادی را کمک به کارآمدی نظام اداری کشور دانست و گفت: ارتقا سطح زندگی و کمک به معیشت مردم در این طرح در اولویت است.

وی بیان کرد: در این طرح علاوه بر دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم روحیه اعتماد سازی بین مردم و مسئولان برای برطرف کردن مشکلات تقویت می شود.

تندپور اجرای این طرح را نقطه عطفی در همدلی مسئولان نظام دانست و تصریح کرد: هر جایی که مسئولان در اجرای مسئولیت از نیروهای جهادی، انقلابی و بسیجی استفاده کردند موفق بودند.

وی اظهار کرد: بسیج نیز فارغ از جناح بندی های سیاسی خدمت به مناطق محروم را در این طرح دنبال می کند.

مسئول سازمان بسیج کارکنان با اشاره به اینکه بسیج در اجرای این طرح هیچ وقت خود را رقیب هیچ دستگاه و نهادی نمی داند افزود: این طرح در دو سال اخیر در پنج منطقه محروم استان اجرا شد.

تندپور اضافه کرد: این طرح بصورت مستمر و با همکاری نهادهای مختلف و خدمات رسان ادامه خواهد داشت.

بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد در غربی‌ترین نقطه این استان و هم مرز با استان خوزستان است.
براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت این منطقه حدود ۲۱ هزار نفر است که کمتر از ٦هزار نفر آن را جمعیت شهری و بقیه را روستاییان تشکیل می‌دهند.
عمده‌ترین مشکل مردم این منطقه فقدان راه‌های دسترسی مناسب است.

گزارش حسین خدمتی

۷۵۳۱/‏۱۶۶۲

نظر شما