شناسهٔ خبر: 34210668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخشش والیبالیست‌های جوان ارومیه‌ای در مسابقات جهانی بحرین

ارومیه- ایرنا- سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان‌غربی گفت: تیم ملی جوانان ایران با بهره‌گیری از پنج بازیکن تاثیرگذار ارومیه‌ای در مسابقات جهانی بحرین عصر امروز /شنبه/ با پیروزی قاطع سه بر صفر مقابل جمهوری چک به جمع هشت تیم برتر راه یافت.

صاحب‌خبر -

افشین خدایاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم والیبال جوانان ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های والیبال جوانان جهان از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (شنبه) در سالن اصلی مجموعه ورزشی «عیسی اسپورت» بحرین به مصاف تیم قدرتمند جمهوری چک رفت.

وی بیان کرد: هر ۲ تیم تا پیش از این مسابقه شرایط مشابهی به لحاظ تعداد برد و باخت داشتند و هر تیمی که در پایان بازی برنده از زمین خارج می شد به مرحله بعدی این رقابت ها صعود می کرد و خوشحالیم که تیم صعود کننده جوانان با انگیزه ایران بود.

خدایاری با اشاره به اینکه قضاوت این دیدار بر عهده «پائولو لوییس‌بیل» /Paoulo louiis bil/ از کشور برزیل بود گفت: «بهروز عطایی» در ترکیب اصلی این مسابقه امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه، پوریا یلی، مهران فیض امام‌دوست، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت‌پور را به میدان فرستاد.

وی ادامه داد: جوانان ایران در سه ست پیاپی با امتیازات ۲۷ بر ۲۹، ۱۵ بر ۱۸ و ۲۶ بر ۲۴ بر حریف جمهوری چک غلبه کرد و با ۲ برد و یک شکست به مرحله یک چهارم نهایی پا گذاشت.

سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان غربی گفت: «امیرمحمد فلاحت‌خواه در پست پاسور، محمدرضا حضرت‌پور در پست لیبرو، امیرحسین توخته بازیکن سرعتی زن، مرتضی شریفی بازیکن قدرتی و بردیا سعادت در پست پشت خط‌زن» پنج والیبالیست ارومیه‌ای حاضر در رقابت‌های جوانان جهان هستند.

خدایاری بیان کرد: همچنین وحید صادقی به عنوان کمک مربی و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور به عنوان ۲ نماینده ارومیه‌ای تیم ملی ایران را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

وی افزود: شریفی و توخته پارسال در لیگ ملت‌ها و قهرمانی بزرگسالان جهان به میدان رفتند و حضرت‌پور تا چند روز پیش در ترکیب تیم ملی ایران در مرحله نهایی لیگ ۲۰۱۹ ملت‌های والیبال حضور داشت، فلاحت‌خواه سابقه دعوت به اردوی تیم ملی بزرگسالان را دارد و سعادت نیز هم به عنوان بازیکن آینده‌دار در رده سنی نوجوانان ایفای نقش می‌کند.

امیرحسین اسفندیار، سهیل کمال آبادی، احسان دانش‌دوست، مرتضی شریفی، پوریا یلی، بردیا سعادت، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، مهران فیض امام‌دوست، امیرمحمد فلاحت‌خواه، امیرحسین صابری و محمدرضا حضرت‌پور ۱۲ بازیکنی هستند که بهروز عطایی سرمربی جوانان ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان انتخاب کرده است.

تیم ملی جوانان روسیه ۱۶ بار روی سکوی والیبال جوانان جهان رفته و با ۱۰ طلا، ۲ نقره و چهار برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات است، جمهوری چک نیز در مسابقات سال ۲۰۱۸ قهرمانی اروپا در میان بزرگان این قاره، پس از روسیه در رده دوم قرار گرفت.

ایران تاکنون فقط یک‌بار در سال ۲۰۰۷ به مدال برنز جوانان جهان دست یافت اما بیشتر بازیکنان حاضر در تیم کنونی، همان کسانی هستند که در سال ۲۰۱۷ به قهرمانی نوجوانان جهان رسیدند و حالا به دنبال کسب افتخاری دیگر در یک رده سنی بالاتر هستند.

والیبال ایران در ۲ سال گذشته ۲ بار در کشور بحرین به قهرمانی رسیده است؛ در سال ۲۰۱۷ در نوجوانان جهان و در سال ۲۰۱۸ در جوانان آسیا و این بار امید می رود این کشور برای سومین سال پیاپی برای والیبال کشورمان خوش‌یمن باشد.

در گروه‌بندی مسابقات والیبال قهرمانی جهان جوانان ۲۰۱۹ بحرین در گروه اول بحرین، چین، مراکش و پورتوریکو، در گروه دوم کوبا، آرژانتین، مصر و کره جنوبی، در گروه سوم روسیه، ایران، جمهوری‌چک و تونس و در گروه چهارم لهستان، برزیل، کانادا و ایتالیا قرار دارند.

شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران ملی‌پوشان زیادی تقدیم تیم‌های ملی کرده است که یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست و میرسعید معروف، مرتضی شریفی و بردیا سعادت پنج کاپیتان ارومیه‌ای از دهه‌های ۴۰ تا ۹۰ هستند.

۷۱۵۶/‌۷۱۲۹

برچسب‌ها:

نظر شما