شناسهٔ خبر: 34209530 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

صادرات نفت عربستان کاهش یافت

همشهری آنلاین: گزارش های رسمی نشان از کاهش صادرات نفت خام عربستان به پایین ترین میزان خود از اکتبر ۲۰۱۷ (مهرماه/ آبان) ۹۶ دارد؛ به طوری که این میزان ماهانه سه درصد کاهش یافت و به شش میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، بر اساس گزارش های رسمی، صادرات نفت خام سعودی در ماه می (اردیبهشت / خرداد) نسبت به ماه آوریل (فروردین / اردیبهشت ۹۸) روزانه ۲۴۰ هزار بشکه کاهش یافت.

میزان صادرات نفت عربستان در ماه آوریل هفت میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه اعلام شده بود.

تولید نفت سعودی از این قاعده مستثنی نبود و روزانه ۱۳۷ هزار بشکه کاهش یافت تا میزان تولید بزرگ ترین تولیدکننده نفت خام جهان به ۹ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه برسد؛ رقمی که در چهار سال گذشته پایین ترین میزان تولید را ثبت کرده است.

با وجود ادعای آمریکا در مورد اینکه عربستان قادر به جبران کمبود نفت ایران در بازارهای نفتی است، اما نتایج این گزارش نشان می دهد که سعودی ها نتوانستند در تولید نفت به رقم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسند که برای آن برنامه ریزی کرده بودند و مورد توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بود.

اعضای اوپک و تولید کنندگان غیر عضو در یکصد و هفتاد و ششمین نشست خود که ۱۱ تیرماه پایان یافت، توافق کردند برای تثبیت قیمت‌ها و بر اساس توافق قبلی روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما