شناسهٔ خبر: 34208602 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ایران قهرمان وزنه‌برداری معلولان جهان شد

تسنیم

تیم ملی وزنه‌برداری معلولان ایران به مقام نخست مسابقات قهرمانی جهان در بخش مردان دست یافت و در مجموع نیز سوم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی معلولان جهان بعدازظهر امروز (شنبه) با برگزاری مسابقه بخش میکس تیمی پایان یافت که در آن، تیم‌های مصر، برزیل و اوکراین در رده‌های اول تا سوم ایستادند.

با پایان این مسابقات، تیم ملی ایران که فقط در بخش مردان شرکت کرده بود، توانست با کسب سه مدال طلا، سه نقره و یک برنز به مقام قهرمانی این بخش دست پیدا کند و بالاتر از سایر تیم‌ها قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

سیامند رحمان برای سومین‌بار قهرمان جهان شد

در مجموع دو بخش مردان و بانوان نیز تیم چین با هفت مدال طلا، هشت نقره و یک برنز اول شد، نیجریه با سه مدال طلا، سه نقره و دو برنز در رده دوم ایستاد و ایران به مقام سومی رسید.

مراسم اهدای جام‌های مربوط به تیم‌های اول تا سوم در پایان مسابقه بخش میکس تیمی برگزار شد. با توجه به اینکه کاروان ایران پیش از آغاز این مراسم، قزاقستان را به مقصد تهران ترک کرده بود، به همین دلیل هیچ نماینده‌ای از کشورمان برای دریافت جام قهرمانی بخش مردان حضور نداشت. البته این جام قرار است در آینده به دست مسئولان ایران برسد.

سیدیوسف یوسفی، امیر جعفری، نادر مرادی، روح‌الله رستمی، سیدحامد صلحی‌پور، سامان رضی، علی‌اکبر غریب‌شی، منصور پورمیرزایی و سیامند رحمان؛ 9 ورزشکاری بودند که همراه حسین توکلی سرمربی تیم، علی محمودی مربی و محمد تابع سرپرست تیم ملی در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند. تیم کشورمان در این دوره از مسابقات به سه مدال طلا توسط روح‌الله رستمی، حامد صلحی‌پور و سیامند رحمان، سه مدال نقره توسط منصور پورمیرزایی، علی‌اکبر غریب‌شی و نادر مرادی و یک برنز توسط امیر جعفری دست یافت.

نظر شما