شناسهٔ خبر: 34208294 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مناقصه‌مزایده | لینک خبر

پتروشیمی

راه‌اندازی نخستین واحد پالایشگاهی فاز١٤ پارس‌جنوبی تا پاییز

صاحب‌خبر -

راه‌اندازی نخستین واحد پالایشگاهی فاز١٤ پارس‌جنوبی تا پاییز

مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز پارس از راه‌اندازی واحد تولید گاز سوخت پالایشگاه فاز١٤ پارس‌جنوبی تا اواخر مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت نفت‌وگاز پارس، محمد مشکین‌فام پس از بازدید میدانی از پالایشگاه در حال ساخت فاز١٤ پارس‌جنوبی و جلسه با پیمانکاران این بخش، گفت: فاز١٤ آخرین و اولویت‌دار‌ترین طرح باقیمانده پارس‌جنوبی است که تولید یک‌میلیارد فوت‌مکعب گاز از دو سکوی فاز اول آن محقق شده و دو سکوی باقیمانده نیز تا قبل از فصل زمستان امسال نصب و تولیدی می‌شوند.

وی اظهار کرد: برداشت گاز از میدان پارس‌جنوبی اولویت وزارت نفت است و در فاز١٤ پارس‌جنوبی با رسیدن به ظرفیت تولید ٥٦ میلیون مترمکعب گاز ترش، این برنامه تکلیفی به‌طور کامل محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز پارس به تحرک ایجاد شده در بخش پالایشگاهی این فاز اشاره کرد و گفت: پیش از این در بخش تأمین کالاهای فله‌ای باقیمانده پالایشگاه فاز١٤ عقب‌ماندگی وجود داشت که با تلاش و مدیریت کارفرما بر پیمانکاران این اقلام تأمین می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا همه این اقلام وارد پالایشگاه شده و واحدهایی که تکمیل می‌شوند، سریعتر در اختیار گروه راه‌انداز قرار بگیرد.

مشکین‌فام با اشاره به تکمیل مکانیکال واحد تولید گاز سوخت (واحد١٢٢) پالایشگاه فاز١٤ گفت: این واحد پیش نیاز روشن شدن فلر بوده و اولین واحد پالایشگاهی است که با دریافت گاز از خط سراسری، در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: با عملیاتی شدن این واحد در اواخر مهرماه امسال، به تدریج سرویس‌های جانبی وارد مدار تولید خواهد شد.

توسعه بخش‌های باقیمانده فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤، ساخت اسکله خدماتی صادراتی منطقه پارس2، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی و همچنین پروژه مخازن ذخیره‌سازی و اندازه‌گیری میعانات گازی از دیگر طرح‌های درحال اجرای شرکت ملی نفت ایران در پارس‌جنوبی است که مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز پارس در جریان بازدید میدانی، روند توسعه آنها را مطلوب ارزیابی کرد.

نظر شما