شناسهٔ خبر: 34208273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نورقلی پور در گفت وگو با رسا:

دولت در رسیدگی به آسیب دیدگان سیل در کشور سریعتر عمل کند

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کندی هایی که در نظام اداری کشور وجود دارد، گفت: دولت در زمینه ترمیم زیرساخت های آسیب دیده استان گلستان سریعتر عمل کند.

صاحب‌خبر -

رامین نورقلی پور نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حادثه سیل ابتدای امسال در برخی مناطق استان گلستان گفت: پس از هر حادثه ای مسائلی همچون امدادرسانی، برآورد خسارات و پرداخت آنها در اولویت اول قرار دارد.

وی از پرداخت بخش اعظمی از خسارات حوزه کشاورزی از سوی دولت خبر داد و اظهار کرد: در حوزه کشاورزی بر اساس مصوباتی که از سوی دولت تصویب شده بود و پیگیری که نمایندگان استان انجام دادند، بخش اعظمی از آن مبالغ برآورد و پرداخت شده است؛ درصدد آن هستیم که خسارات بخش باقیمانده را نیز پرداخت کنیم.

نورقلی پور با اشاره به اینکه اخیراً رقمی بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان در دولت مصوب شده و در اختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: استان های سیل زده به فراخور نیاز خودشان از این مبلغ استفاده خواهند کرد.

عضو کمیسوین صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به حوزه تأمین خسارت های مسکن اشاره و بیان کرد: در این زمینه نیز بخشی از خسارات پرداخت شده و بخش دیگری از آن باقیمانده است که به زودی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترمیم زیرساخت های آسیب دیده وظیفه دولت است، تأکید کرد: دولت در این زمینه نیز اقداماتی انجام داده است، اما کارهای صورت گرفته مقداری کند است و انتظار می رود که دولت سریعتر عمل کند.

نورقلی پور از وضعیت بروکراسی و نظام اداری کشور انتقاد کرد و گفت: کندی که در نظام اداری وجود دارد از یک سو و مشکلاتی همچون تحریم ها و عدم تحقق درآمدهای دولت نیز از سوی دیگر سبب شده است تا در زمینه تأمین اعتبارات با مشکل مواجه شویم.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم و مسؤولان از هموطنان سیل زده حمایت کنند، یادآور شد: نیازهای اولیه همچون غذا در مناطق سیل زده تأمین شده است، اما این هموطنان عزیز همچنان به حمایت مردم و مسؤولان احتیاج دارند تا زندگی شان به حالت عادی بازگردد./841/ت302/ق

نظر شما