شناسهٔ خبر: 34208175 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه:

احراز هویت قطعی از طریق سامانه الکترونیک فراهم شده است

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: سامانه ثنا مهمترین دستاورد دستگاه قضائی است که بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از شهروندان در این سامانه ثبت‌نام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمید شهریاری در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ اظهار کرد: قوه قضائیه و تمام نهاد‌های زیرمجموعه دستگاه قضائی در نمایشگاه الکامپ حضور جدی دارند.

وی افزود: سامانه ثنا مهمترین دستاورد دستگاه قضائی است که بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از شهروندان در این سامانه ثبت‌نام کردند. بعد از شبکه بانکی بزرگترین شبکه مربوط به قوه قضائیه است که مجموعه اطلاعات پیرامون پرونده‌های دستگاه قضائی از طریق این شبکه ثبت و ضبط شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: اطلس جرائم در کشور به تفکیک شعب در اختیار مدیران شهر‌ها قرار خواهد گرفت که در برنامه‌ریزی و مدیریت در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

شهریاری با بیان اینکه احراز هویت قطعی از طریق سامانه الکترونیک فراهم آمده است، گفت: اولین مرکز شتاب‌دهنده کسب و کار‌های نوپا در قوه قضائیه راه‌اندازی شده است تا ان‌شاءلله از ظرفیت جوانان کشور برای طرح‌های تحولی استفاده کنیم و امروز تفاهم‌نامه‌ای با معاونت پیشگیری و شرکت حامی منعقد خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارائه خط تولید انبوه پابند الکترونیک به همراه نرم‌افزار آن از دیگر دستاورد‌های مرکز آمار بوده است که سال گذشته ۴۷۵ زندانی از این دستاورد استفاده و در محدوده معین محصور شدند و ۳۰۰ نفر از این تعداد حبس خود را گذرانده‌اند. نرخ نفوذ ابلاغ الکترونیکی امروز بالغ بر ۸۰ درصد است و امیدواریم این عدد به حدود ۱۰۰ درصد برسد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه همچون سازمان پزشکی قانونی، روزنامه رسمی، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان ثبت اسناد دستاورد‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

شهریاری در ارتباط با سامانه ثبت اموال مسئولان گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه مسئول ایجاد این سامانه است و در حال حاضر طراحی این سامانه تقریباً تکمیل شده است. نوع بانک اطلاعاتی که قرار است اموال مسئولان در آن ثبت و ضبط شود با شرکت‌های دانشگاهی امنیتی مورد مشاوره قرار گرفته است تا از نظر امنیتی امنیت لازم در سامانه دیده شود.

وی گفت: همچنین با شرکت‌هایی گفتگو شده که بعد از راه‌اندازی سامانه، یک پایلوتی راه‌اندازی می‌شود و این پایلوت در شبکه ملی عدالت راه‌اندازی خواهد شد. بعد از اینکه از این پایلوت در شبکه ملی عدالت پاسخ گرفتیم، پروژه دیگری به‌صورت هم عرض تعریف شده که احیاناً اگر برای برخی از شهروندان حضور در دادگستری مشکل است، بتوانیم با تضمین امنیت از طریق شبکه اینترنت نیز این دسترسی را بدهیم.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با راه‌اندازی اولین شتاب دهنده مرکز کسب و کار قوه قضائیه، هویت‌سنجی الکترونیکی با مرکز آمار و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، شرکت حامی منعقد شد.

انتهای پیام/4110/

نظر شما