شناسهٔ خبر: 34208115 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی در تخصیص بودجه پژوهشی

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: قرار بود طبق قانون بخشی از بودجه دستگاه‌های اجرایی به پژوهش اختصاص یابد که در عمل مبلغ کمی بودجه اختصاص پیدا کرده و عملکرد دستگاه‌ها پایین بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، تورج محمدی معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در نشست نقش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تأمین دانش و فناوری مورد نیاز ساخت داخل، اظهار داشت: تصمیمات خوب که در سطوح بالای مدیریت در کشور درباره پژوهش گرفته شده در مرحله عمل به درستی تحقق پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: همچنان که شاهدیم در اجرای بند ه تبصره ۹ که قرار بود دستگاه‌های اجرایی بخشی از بودجه خود را به پژوهش اختصاص دهند در عمل مبلغ کمی تخصص اختصاص پیدا کرده است.

محمدی تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه پایین‌تر از حد معین شده بود و در واقع تمایلی به عمل در این حوزه نداشته‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت افزود: اگر چه پتاسیل این پژوهش‌ها در دانشگاه‌ها وجود دارد اما با این حال دانشگاه‌ها باید زیرساخت‌های خود را برای انجام پروژه‌های بزرگ آماده کنند.

به گفته وی، دانشگاه‌ها اعتبارات پژوهش را صرف پژوهش نکرده‌اند و مجموع این شرایط باعث شده ارتباط دانشگاه و صنعت شکل نگیرد.

وی گفت: این موضوع ناشی از این است که نیاز به پژوهش هنوز به طور واقعی در کشور احساس نشده است و با وجود تاریخچه ارتباط دانشگاه با صنعت در کشور هنوز از تعاریف به مرحله حل مسأله نرسیده‌ایم.

نشست نقش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تأمین دانش و فناوری مورد نیاز ساخت در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
 

نظر شما