شناسهٔ خبر: 34208057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نماینده مردم مشهد:

پیگیری درجه‌ی هنری برای افراد پس از فوت کار درستی نیست

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: ما اساتید بزرگواری در این حوزه داریم که پیگیر ثبت درجه‌های هنری این افراد هستیم مانند استاد برزگر که البته به نظر من پیگیری برای درجه هنری افراد پس از فوتشان کار خوبی نیست و باید تلاش کنیم در زنده بودنشان این کار انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر در نشست اصحاب فرهنگ و هنر استان با استاندار خراسان رضوی در دفتر استانداری گفت: بحث بنده راجع به یکی از سرمایه‌های بزرگ استان یعنی ادبیات است که متاسفانه امروزه به دلیل کوتاهی‌های فراوان از ناحیه مسئولان و غیره صورت گرفته که این سرمایه آسیب دیده و در معرض صدمه است.

وی گفت: متاسفانه امروزه فرزندانمان که تحصیلات خوبی دارند گاهی در نوشتن متن کوتاهی اشکالات فراوانی دارند که مقداری نگران کننده است مخصوصا آسیب در حوزه فضای مجازی که ادبیات دیگری را در جامعه کرده است.
نماینده مشهد بیان کرد: ما در استان خراسان ظرفیت بالایی در حوزه ادبیات که سرآمد ظرفیت‌ها در استان و به خصوص مشهد است، داریم. همچنین اساتید بزرگی در این حوزه داریم که اگر بهره‌برداری‌های مناسب صورت بگیرد برکاتش قطعا در کشور فراوان خواهد بود.
پژمانفر افزود: یکی از دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری در این موضوع داشته‌اند حوزه ادبیات مثل ادبیات شعر بوده که نشان دهنده اهتمام ایشان به این مسئله است.
وی بیان‌کرد: الحمدالله اقداماتی مانند ثبت روز زبان فارسی در تقویم و بحث مشاور پاسداشت زبان فارسی که به صورت دبیرخانه‌ای در وزارت مسقر کرده‌اند، شده است.
نماینده مشهد افزود: خواسته ما این است که با توجه به ظرفیتی که ما در حوزه ادبیات فارسی داریم معاونتی برای آن باشد که البته با توجه به محدودیت‌ها فقط با داشتن اداره کل شعر و ادب فارسی موافقت شد.
پژمانفر گفت: بهتر است سالیانه یا یک سال درمیان نشستی داشته باشیم که در آن از بزرگان این حوزه قدردانی شود که مسئله مهمی است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در مورد بحث گرامی‌داشت شهدا حتی پس از فوت دستور داده‌اند که برنامه‌ریزی برای مقبره الشعرا داشته باشیم که گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شود.
نماینده مشهد بیان کرد: منزل جناب فرخ نیز با پیگیری‌های استاد یاحقی و همکاری شهرداری خریداری شد تا بتواند یکی از کانون‌های فعال در حوزه شعر و ادب باشد.
پژمانفر گفت: ظرفیتی در حوزه شعر و ادب وجود دارد که می‌تواند حتی در مباحث اقتصادی تاثیر مثبت داشته باشد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

نظر شما