شناسهٔ خبر: 34208051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد کهگیلویه و بویراحمد:

اجازه نمی‌دهیم دانشگاه آزاد همانند سابق حیاط خلوت جریانات سیاسی شود

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه‌ای اعلام کرد: عده‌ای در صدد حاشیه‌سازی برای دانشگاه آزاد هستند؛ اجازه نمی‌دهیم این دانشگاه همانند سابق حیاط خلوت جریانات سیاسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد خبرسازی تغییر ریاست دانشگاه آزاد این استان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

متاسفانه روز‌های اخیر جریان خبرسازی و شایعه پراکنی حول دانشگاه آزاد اسلامی به راه افتاده که لازم است شورای راهبری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نکاتی را حول این موضوع روشن نماید که به شرح زیر می‌باشند:

۱. نخست آنکه برخی رسانه‌های استان به اعتماد عمومی نسبت به خود پایبند نبوده و کمافی السابق اقدام به انتشار اخبار کذب و بدون سند نمودند و نشان دادند که قابل اعتماد نبوده و تطمیع پذیرند. امید است این رسانه‌ها که اصول اخلاقی خبر رسانی را در شایعه سازی  زیر پا گذاشتند و به زعم خود برای دانشگاه آزاد استان اقدام به مدیر تراشی نمودند، ضمن تکذیب اخبار منتشره از مردم فهیم استان و بخصوص دانشجویان این دانشگاه عذرخواهی کنند.

۲. اکنون که دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی و بعد از سال‌ها حیاط خلوت بودن برای جریان سیاسی خاص به دست افرادی دلسوز و امانت دار نسبت به علم و پژوهش و ارزش‌های انقلاب اداره می‌شود، عده‌ای در صدد حاشیه سازی برای این نهاد علمی و فرهنگی هستند. اینان به شایعه پراکنی بسنده نکرده و حتی اقدام به تخریب ریاست و خدوم فعلی  دانشگاه آزاد واحد استانی نموده اند، که در راستای مخالفان رویکرد جدید دانشگاه و منافع برخی افراد و جریانات خواهد بود.

۳. شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد مترصد پشت پرده‌های این جریانات سودجو بوده و اطلاع دقیقی از نحوه عملکرد دوسه طیف تخریبی به طور هم زمان، هماهنگ شده و بعضا ناهماهنگ دارد، که هرکدام درصدد هستند تا این دانشگاه را به عرصه گروهی و جناحی و تبدیل نمایند؛ لذا اخطار می‌کنیم که در صورت ادامه این روند، روی حقیقی این افراد را برای همگان نشان خواهیم داد.

۴. شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان  کهگیلویه و بویراحمد علی رغم نقد‌های شدید به معدود معاونت ها و روسای مراکز آموزشی وابسته به این دانشگاه، تغییر در جایگاه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در برهه کنونی را صرفا مخرب دانشگاه و روند روبه بهبود آن  خصوصا در عرصه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و ... دانسته و ضمن حمایت از مدیر فعلی دانشگاه آزاد واحد استان، مخالف هر نوع سیاسی کاری و اعمال نفوذ در فضای مدیریتی دانشگاه می‌باشیم.

۵. در شرایط کنونی تغییر مدیریت نه تنها کمکی به دانشگاه نمی‌کند، بلکه شرایط جدید ایجاد شده و تحولات مثبت و روبه رشد دانشگاه را دچار اختلال جدی نموده و نوسانات زیرساختی دانشگاه در پذیرش دانشجو و توسعه رشته ها، مسائل مالی و خاصه اعتماد عمومی به ثبات پذیری دانشگاه را نیز شدیدا تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
لذا از رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اقای  ولایتی و همچنین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای طهرانچی تقاضا داریم، اولا به ثبات مدیریت در دانشگاه آزاد استان و حل مسائل کلان آن، بخصوص در توسعه رشته‌های تحصیلی و امورات عمومی با ریاست دانشگاه، همکاری شود و ثانیا اجازه ندهند به هر دلیلی این چنین در فضای رسانه‌ای و داخلی، افراد دیگری برای دانشگاه آن هم در رسانه‌ها مدیر تعیین کنند ویا پیشنهاد نمایند.

بدیهی است، سسیتم ارزیابی دانشگاه در این خصوص کافی بوده و عندالزوم بسیج دانشجویی و دیگر تشکل‌ها در این خصوص نیز همکاری خواهند داشت.

نظر شما