شناسهٔ خبر: 34205707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

جرمی کوربین: آمریکا مقصر توقیف نفت‌کش انگلیسی است

رهبر حزب کارگر انگلیس، تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام را عامل افزایش تنش در منطقه و توقیف نفت‌کش انگلیسی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دیلی میل، پس از توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط ایران در خلیج‌فارس، جرمی کوربین انگشت اتهام را به سمت ترامپ گرفت.

رهبر حزب کارگر انگلیس، تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج شدن از توافق هسته‌ای در سال گذشته را عامل افزایش تنش اخیر دانست. وی در این خصوص تصریح کرد: «تصمیم ترامپ برای پاره کردن توافق هسته‌ای با ایران، ریسک یک درگیری تمام‌عیار را افزایش داده است. اجرای دوباره برجام از مجرای سازمان ملل، برای کاهش تنش و کاستن از خطر جنگ در خلیج‌فارس ضروری است.»

کوربین درعین‌حال با غیرقابل‌قبول دانستن توقیف نفت‌کش، خواستار آزادی این کشتی شد.

این در حالی است که اسکای نیوز با انتشار مقاله‌ای که اندکی پس از انتشار از روی خروجی این شبکه حذف شد، با اشاره به میل انگلیس برای کاهش تنش‌ها در منطقه، تصریح کرد: زمانی این خواسته محقق می‌شود که لندن هر نوع شانس درگیری را خنثی کند و توافق هسته‌ای ایران با سایر قدرت‌های جهان را که آمریکا یک‌جانبه از آن خارج شد را نجات دهد. اما با توجه به مجموعه‌ای از اقدامات تنش‌زا طی دو هفته گذشته، به نظر می‌رسد که این خواسته، خیال‌بافی باشد.

توقیف نفت‌کش انگلیسی در حالی است که روز جمعه دادگاه جبل‌الطارق، حکم توقیف نفت‌کش ایرانی را یک ماه دیگر تمدید کرد. نفت‌کش ایرانی «گریس ۱»، پنجشنبه دو هفته پیش به ظن حمل نفت برای سوریه در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد؛ اقدامی که جمهوری اسلامی آن را راهزنی دریایی توصیف کرد.

انتهای پیام/4106/

 

نظر شما