شناسهٔ خبر: 34205699 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما مطرح شد؛

سال‌های دوری از خانواده را جبران می‌کنم

ستاره شوتزن سابق تیم ملی بسکتبال: زندگی فقط ورزش نیست و سال‌های دوری از خانواده را جبران می‌کنم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حامد آفاق یکی از بازیکنان اصلی نسل طلایی بسکتبال ایران سال ۹۶ بعد از دو فصل بازی برای شهرداری اراک بدون سر و صدا از بسکتبال کناره گرفت و البته درک بائرمن سرمربی وقت تیم ملی هم در آن زمان تصمیم گرفت از او، صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی در تیم ملی استفاده نکند. آفاق همان زمان از ایران خارج شد و دیگر هیچ خبری از این ستاره سابق تیم ملی به گوش نمی‌رسد.

آفاق که برای دیدار با خانواده و تعطیلات به ایران سفر کرده است، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره دوری کامل از دنیای بسکتبال گفت: آرامش بیشتری نسبت به دوران بازی حرفه‌ای دارم و همین آرامش برایم کافی است. سعی کرده ام کمبود‌های مربوط به سال‌ها ورزش حرفه‌ای را برای خانواده جبران کنم و بیشتر با آن‌ها باشم. به هر حال زندگی فقط ورزش نیست و چیز‌های زیباتری مانند خانواده هم وجود دارد.

 فرزندانم فوتبالی هستند 

وی درباره فعالیت‌های بسکتبالی بعد از بازنشستگی و احتمال مربیگری افزود: گاهی بسکتبال بازی می‌کنیم؛ اما مربیگری سخت است و روحیات من چندان با این کار کنار نمی‌آید.

ملی پوش سابق بسکتبال درباره تمایل دو فرزندش به این رشته گفت: فرزندانم در مدرسه، ورزش‌های مختلفی از جمله بسکتبال را امتحان می‌کنند؛ اما بیشتر سراغ فوتبال رفته اند و من هم اجازه می‌دهم خودشان ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

 هنوز ۹۰ درصد از اراک طلب دارم 

آفاق در پاسخ به اینکه از دوران بازی خود در ایران، چقدر از باشگاه‌ها طلب دارد؟ افزود: دو سالی که از فصل ۹۴-۹۵ برای اراک بازی کردم، در مجموع ۹۰ درصد مبلغ قراردادم را ندادند. آن هم در شرایطی که تیمی مثل دانشگاه آزاد را با آن بازیکنان بزرگ شکست داده بودیم. بعد از چند سال پی گیر می‌شویم، بحث جریمه و این مسائل را پیش می‌کشند. باشگاه هم که منحل شده و نهادی پاسخگوی آن نیست. از طرفی ذوب آهن اصفهان هم هنوز مبالغی از زمان نایب قهرمانی را نداده است و بعد از ۱۰ سال با وجود تیمداری در لیگ، خبری از آن پول نیست.

وی در پاسخ به اینکه چرا حتی به اردوی تیم ملی سر نزد؟ گفت:​ بیشتر زمان سفرم در شهر‌های دیگر ایران بودم و در روز‌های آینده هم به آمریکا باز می‌گردم.

نظر شما