شناسهٔ خبر: 34205653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در راستای اجرای طرح زیرسایه خورشید

۲۶۰ عنوان برنامه فرهنگی در استان قزوین برگزار شد

قزوین- مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: در راستای اجرای طرح زیرسایه خورشید ۲۶۰ عنوان برنامه فرهنگی در استان قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

ساسان کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز والاترین رسالت کاروان‌های زیر سایه خورشید، حضور در دورترین نقاط از مراکز استان‌ها و روستاهای صعب العبوری که مردم آن مناطق امکان سفر به مشهد و زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را ندارند، است که در این راستا برنامه‌های فرهنگی مختلفی در سطح استان برگزار شده است.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین با اشاره به شاخصه‌های جشن‌های زیرسایه خورشید ادامه داد: یکی از شاخصه‌های جشن‌های زیر سایه خورشید، حضور در مناطق مختلف با شکل‌گیری همبستگی اجتماعی قومیت‌های مختلف است و طرح زیر سایه خورشید، بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی مردمی در کشور است که در سالجاری به لطف حضرت به ایستگاه دوازدهیمن سال از فعالیت خود رسید.

کرمی بیان کرد: در راستای اجرای طرح زیرسایه خورشید، برنامه‌های فرهنگی متنوعی در استان برگزار شد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جشن بزرگ ۴۰۰۰ نفری دختران نورا همزمان با ولادت حضرت معصومه (س)، برگزاری جشن ولادت شمس الشموس همزمان با شب زیارتی امام رضا (ع) و اجرای ۲۶۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان قزوین اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای این طرح، حضور در ۵۰ نقطه جغرافیایی، حضور در ۳۱ روستا مناطق محروم و برگزاری ۶۰ جشن مردمی در سطح استان «مساجد، حسینیه‌ها، پارک‌ها و غیره» صورت گرفت.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین بیان کرد: همچنین این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار با ۸۴ خانواده شهید، مدافع حرم، جانباز «بصورت جمعی و انفرادی»، توزیع ۳۵۰۰۰ بسته تبرکی «نبات، نمک، گلاب، کتاب و..»، آزاد سازی ۳۶ زندانی قزوین و اجرای ۸ روز مرخصی برای زندانیان قزوین را به خود اختصاص می‌دهد.

کرمی عنوان کرد: در سایر برنامه‌های طرح زیر سایه خورشید نیز می‌توان گفت که ۵ روز مرخصی برای سربازان، زندان مرکزی قزوین اجرا و ۱۰ کمک هزینه مشهد به خانواده شهدا، بهزیستی و..) اهدا شد.

وی اضافه کرد: در سایر برنامه‌های زیر سایه خورشید نیز می‌توان به توزیع ۷۰۰ اطعام رضوی، سرکشی از ۳۰ بیمار در سطح قزوین، ارائه خدمات پزشکی «کنترل قند خون ۳۰۰ مورد، کنترل فشار خون ۴۰۰۰ مورد و ارائه مشاوره رایگان ۱۵۰ مورد و ارجاع به مراکز تخصصی ۲۰ مورد، تأمین دارو ۱۰ مورد» با همکاری ۴۰ دستگاه اشاره کرد.

نظر شما