شناسهٔ خبر: 34205652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن سبزی و صیفی در اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن سبزی و صیفی در استان اردبیل برداشت شود.

صاحب‌خبر -

احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری افزون بر یک میلیون و ۲۲۵ هزار تن محصول سبزی و صیفی از اراضی استان اردبیل برداشت شود.

وی افزود: عمده محصولات سبزی وصیفی تولیدی استان اردبیل شامل سیب زمینی، گوجه فرنگی، هندوانه، کدو و سبزی‌های برگی می‌باشد؛ که پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری افزون بر یک میلیون و ۲۲۵ هزار تن محصول سبزی و صیفی از اراضی استان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: مجموع مساحت زیر کشت سبزی و صیفی توام با زراعت سیب زمینی در استان اردبیل بالغ بر ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار می‌باشد.

شهریار در ادامه سخنان خود افزود: سعی و اهتمام ما براین است تا با تقویت مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان و تخصصی کردن دستگاه‌های کاشت و برداشت محصولات سبزی و صیفی بتوانیم سال به سال شاهد رشد و شکوفایی تولیدات سبزی و صیفی در استان باشیم.

وی گفت: بررسی‌های کارشناسی از مزارع سبزی و صیفی نشان می‌دهد که در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش محصول داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: به غیر از محصول سیب زمینی سعی شده است بقیه صیفی جات به صورت نشائی کشت شود تا طول مدت عمل آوری محصول کاهش یابد و به این وسیله در میزان آب و کود مصرفی و دیگر هزینه‌های متفرقه صرفه جویی شود تا محصول برداشتی ارزش اقتصادی بالایی داشته باشد.

انتهای پیام/ح

افزایش 25 درصدی برداشت محصول صیفی جات در اردبیل

نظر شما