شناسهٔ خبر: 34205577 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابتکار: خواستار اعطای استاندارد به مشاغل خانگی هستیم

تهران- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه بحث استاندارد و بهداشت در کنار تهیه وثیقه از عمده ترین مشکلات مشاغل خانگی است، از رئیس سازمان استاندارد خواست تا از طریق مقررات فنی به مشاغل خانگی کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معصومه ابتکار امروز شنبه در دیدار با نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با طرح مشکلات بانوان فعال در حوزه مشاغل خانگی از رئیس سازمان استاندارد خواست تا از طریق مقررات فنی به مشاغل خانگی کمک کند.

وی با بیان اینکه بحث استاندارد و بهداشت در کنار تهیه وثیقه از عمده ترین مشکلات مشاغل خانگی است، پیشنهاد کرد با کم کردن سخت گیری ها به فعالان این حوزه کمک شود تا حرفه آنها پا بگیرد و به تدریج بتوانند ایراد ها و کمبودها را مرتفع کنند.

بر اساس این گزارش، نیره پیروز بخت هم در این دیدار گفت: پیشنهاد داده ام که بخشی از استانداردهای موجود را با توجه به شرایط کنونی کشور، بر روی مقررات فنی ببریم، چرا که رعایت مقررات فنی الزامی است ولی استانداردها اینگونه نیست. بنابراین بهتر است با تعریف یک کارگروه مشترک، از کارشناسان سازمان های مرتبط در این حوزه دعوت کنیم تا با بحث و بررسی به نتیجه ای مطلوب برسیم.

رئیس سازمان استاندارد تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که استاندارد از طریق آموزش در همه ابعاد زندگی مردم جایگاه خود را پیدا کند و به همین منظور اگر صاحبنظران این حوزه از سوی معاونت امور زنان و خانواده به پژوهشگاه استاندارد معرفی شوند می توانیم با همکاری یکدیگر مقرراتی را جهت تسهیل فعالیت بانوان کارآفرین تعریف کنیم.

وی افزود: اگرچه ما به مشاغل خانگی نشان استاندارد نمی دهیم ولی چنانچه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراحل اولیه راه اندازی همکاری کند، می توانیم تاییدیه استاندارد را بدهیم تا آنها یکسال اول را به شکل محلی کار کنند و از سال دوم بتوانند تاییدیه وزارت بهداشت را گرفته و در سطح ملی کار خود را ادامه دهند.

در پایان این دیدار معاون رییس جمهور با اشاره به راه اندازی کمپین #تار و پود_زندگی با نماد دستبندها کارِدست دختران و زنان هنرمند کشور است با دعوت از خانم پیروزبخت برای پیوستن به این کمپین، دستبندی را که بافته زنان سیستان و بلوچستانی بود به ایشان اهدا کرد.

نظر شما