شناسهٔ خبر: 34205513 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

هشدار نیروهای حفتر به ساکنان طرابلس درباره تدارک برای حمله گسترده

اتاق عملیات «الکرامه» وابسته به نیروهای شرق لیبی امروز به ساکنان طرابلس پایتخت این کشور هشدار داد تا برای آغاز حملات گسترده آماده باشند.

صاحب‌خبر -

العالم - لیبی

مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات «الکرامه» وابسته به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» امروز شنبه در بیانیه‌ای از همه جوانان طرابلس و ساکنان این شهر خواست تا برای آغاز حملات گسترده و «همکاری برای نابودی شبه‌نظامیان» آماده باشند.

طبق گزارش وبگاه «بوابة إفریقیا»، نیروهای شرق لیبی در بیانیه خود همچنین از تمامی ساکنان طرابلس که خارج از شهر هستند خواسته است تا به خانه‌های خود بازگردند چرا که احتمال هدف قرار گرفتن آنها وجود دارد.

در همین ارتباط شورای عالی دولت لیبی روز جمعه(دیروز) اعلام کرد که بر اساس گزارشات اطلاعاتی بدست آمده، فرانسه، مصر و امارات برای حمله قریب‌الوقوع به طرابلس پایتخت لیبی آماده می‌شوند.

شورای عالی دولت لیبی همچنین اعلام کرد که طبق این گزارشات، این حمله با استفاده از هواپیماهای جنگی و سلاح‌های کم‌نظیر انجام خواهد شد.

خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی است که از فروردین گذشته در عملیاتی نظامی علیه پایتخت، تلاش می‌کند طرابلس را اشغال کند. طرابلس تحت کنترل دولت «وفاق ملی» لیبی است که سازمان ملل آن را نماینده لیبی می‌داند.

نیروهای حفتر از حدود چهار ماه پیش حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر آغاز کرده‌اند اما با وجود برخورداری از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی امارات، عربستان و مصر هنوز موفق نشده‌اند به این شهر نفوذ کنند.

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

نظر شما