شناسهٔ خبر: 34205506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دلشاد:

255 هزار نفر از مردم خراسان‌شمالی مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: 255 هزار نفر از مردم این استان مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند و 669 نفر فوراً به پزشک ارجاع داده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خراسان‌شمالی، افشین دلشاد اظهار کرد: در طول اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان خراسان‌شمالی 255 هزار نفر مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند که 49 درصد از این افراد فشار خون طبیعی داشتند.

وی اضافه کرد: فشار 21 درصد از افرادی که در طول اجرای طرح در خراسان‌شمالی اندازه‌گیری شد، در مرحله پیش فشار خون قرار داشتند؛ یعنی فشار آنان عددی میان 120.80 روی 140.90 بوده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خراسان‌شمالی تصریح کرد: این افراد در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند؛ بنابراین با رعایت رژیم غذایی و ورزش میزان باید مصرف نمک را به حداقل کاهش دهند.

دلشاد عنوان کرد: 29 درصد از افراد دیگر از جامعه هدف نیز مشکوک به فشار خون بالا بودند که توصیه شد برای تعیین وضعیت خود به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: در طول اجرای طرح فشار خون 669 بیمار مبتلا به فشار بالا در خراسان‌شمالی فوراً به پزشک ارجاع داده شدند.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از 17 تیر تا 15 مردادماه در سراسر کشور اجرا و در قالب آن فشار افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی به عنوان جامعه هدف اندازه‌گیری شد.

انتهای پیام/4078/4062/

برچسب‌ها:

نظر شما