شناسهٔ خبر: 34205488 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حمایت عضو پارلمان اسرائیل از سفر نمایندگان مسلمان آمریکا به فلسطین

گروه بین‌الملل ــ‌ یکی از نمایندگان عرب کنست(پارلمان اسرائیل) از ایلهان عمر و رشیده طلیب، دو نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا، در برابر حملات لفظی و نژادپراستانه دونالد ترامپ حمایت کرد و گفت: برای سفر این دو به فلسطین تلاش می‌کند.

صاحب‌خبر -

حمایت از سفر دو نماینده مسلمان آمریکا به فلسطینبه گزارش ایکنا به نقل از ینی‌شفق؛ خانم «آیدا توما سلیمان»، در نامه‌هایی به دو نماینده مسلمان پارلمان آمریکا، که آنها را در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرد،‌ نوشت: از طرف مردم فلسطین از تلاش خستگی‌ناپذیر شما در حمایت از فلسطین با وجود حملات لفظی اخیر دونالد ترامپ قدردانی می‌کنم.

توما سلیمان افزود: او نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا مطمئن شود که این دو نماینده می‌توانند با وجود احتمال مخالفت اسرائیل با سفر آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی به خاطر حمایت آنها از جنبش انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS)، از فلسطین بازدید کنند. البته این دو نماینده بدون مشخص کردن تاریخ مشخصی، آمادگی خود را برای سفر به فلسطین اعلام کرده‌اند.

ترامپ روز یکشنبه هفته قبل با حمله به این دو نماینده و دو زن دیگر رنگین‌پوست عضو کنگره گفته بود که آنها باید به کشورهای کاملاً ویران و جرم‌خیز خود برگردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه هفته قبل(27 تیرماه) اعلام کرد: او در این باره تصمیم خواهد گرفت که آیا به ایلهان عمر و رشیده طلیب اجازه ورود می‌دهد یا خیر.

جنبش انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS) جنبشی جهانی است که در سال 2005 از سوی 170 سازمان غیردولتی فلسطینی بنیان گذاشته شده و هدف آن تحت فشار قرار دادن دولت اسرائیل با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی است.

انتهای پیام

نظر شما