شناسهٔ خبر: 34205214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مصاحبه با یک پایگاه روسی:

ایجاد کانال گفتگو با ایران بهترین راه است

سفیر قطر در روسیه گفت ایجاد کانال گفتگو با ایران را بهترین راه پایان تنش در منطقه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  پایگاه خبری الشرق قطر، فهد بن محمد العطیه در مصاحبه با پایگاه روسی «نیوز رو» گفت: نگران وخامت اوضاع هستیم و معتقدیم وخامت اوضاع می تواند پیامدهای منفی خطرناکی در منطقه و همچنین جهان داشته باشد، به راحتی می توان جنگ را آغاز کرد اما پایان دادن به آن دشوار است.

آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سال 2001 به افغانستان حمله کردند و همچنان در این کشور اسیرند، سپس به عراق و سوریه حمله کردند و اگر جنگ دیگری شروع شود، به گفته رئیس جمهور روسیه وضعیت فاجعه باری پیش خواهد آمد، من معتقدم بهترین راه رهایی از این وضعیت، بازگرداندن ایران به شیوه ای سازنده به مذاکرات و همچنین توافقنامه هسته ای (برجام) است که آمریکا از آن خارج شد، اگر نگران رفتار ایران هستید باید کانالی برای مذاکره ایجاد شود.
سفیر قطر در روسیه برقراری صلح در سوریه را بدون داشتن یک طرح سیاسی بعید دانست و گفت ترکیه، ایران، عراق و دیگر کشورهای مجاور سوریه، به علت حضور تروریست ها در این کشور نگران امنیت خود هستند. من معتقدم که ترکیه، ایران و روسیه از جمله کشورهایی هستند که سعی می کنند این مشکل را حل و فصل کنند. برای برقراری آرامش و ثبات در سوریه باید یک اقدام سیاسی در چارچوب زمانی مشخصی صورت گیرد و اوضاع سوریه باید با انتخاب رئیس جمهور و دولت این کشور توسط مردم سوریه حل و فصل شود.
سفیر قطر در روسیه درباره برگزاری جام جهانی 2022 در قطر گفت:قطر از حق خود در میزبانی از این بازیهادفاع خواهد کرد، عربستان سعودی و امارات به حمایت از کسانی می پردازند که مخالف برگزاری این بازیها در قطر هستند و مطالبی علیه قطر و جام جهانی می نویسند و می خواهند به هر شیوه ای به قطر ضربه وارد کنند.
سفیر قطر در روسیه همچنین بر ضرورت آزادی اراضی فلسطینی ها و پایان اشغال این اراضی توسط اسرائیل تأکید کرد و گفت: درگیری های اسرائیلی ها و فلسطینی ها باید بر اساس تشکیل دو کشور مستقل اسرائیلی و فلسطینی به مرکزیت قدس شرقی حل و فصل شود

نظر شما