شناسهٔ خبر: 34204963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق:

لغو صدور قبض کاغذی از مهرماه/ مصرف برق کولرگازی با مصرف کل خانواده برابری می‎کند

آهنین پنجه گفت: مصرف برق کولرگازی با مصرف کل خانواده برابری می‎کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مهدی آهنین پنجه» در نشست خبری که امروز(شنبه 29 تیرماه) در سالن جلسات اداره برق برگزار شد، با اشاره به اینکه حداکثر دمای سالیانه در قم 5/48 درجه سانتیگراد است، گفت: 559 هزار مشترک برق در استان وجود دارد که هفته گذشته 827 مگاوات پیک ثبت شده است. 80 درصد مشترکان برق را خانگی تشکیل داده که 36 درصد مصرف را تشکیل می دهند.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از کاهش تلفات فنی از سال 1392 تاکنون خبر داد و تصریح کرد: نرخ رشد در سال گذشته بیش از 3 درصد بود اما امسال به بیش از 6 درصد رسیده است. با افزایش سرانه مصرف به افزایش زیرساخت ها نیاز داریم.


وی افزود: سقف مصرف برای هر استانی مشخص شد و از 18 خرداد تاکنون به جز هفته اول که وضعیت قرمز داشتیم، سعی کردیم وضعیت را سبز نگهداریم که عمده این مساله ناشی از همکاری بخش صنعتی و کشاورزی است.


آهنین پنجه بر لزوم صرفه جویی در هفته های آتی تأکید کرد و اظهار داشت: رسانه ها در این زمینه به ما کمک شایانی کردند و انتظار داریم در هفته های آتی نیز در این زمینه به ما یاری برساند.


وی اظهار داشت: امسال رضایت مردم بیش از سال گذشته جلب شده و تاکنون مشکل خاصی نداشته ایم. نصب کولرهای گازی سبب شده است تا میزان مصرف برق به شدت افزایش یابد به گونه ای که میران مصرف برق کولرگازی با همه مصرف خانه برابری می کند.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ادامه داد: امسال در پست حرم، آلارم به صدا درآمد و مجبور شدیم که تدابیری در این زمینه بیاندیشیم که البته به قطعی برق منجر نشد.


وی با اشاره به برنامه 100 میلیارد برق تهران تأکید کرد: ما در سال 1397 کمتر از 300 میلیارد تومان از مردم قم دریافت کردیم در حالی که دریافتی باید بیشتر از این می شد. در بخش توزیع نیز 130 میلیارد هزینه نگهداری و توسعه و احداث داشتیم که وزارت نیرو بیشتر از اینکه پول برق گرفته باشد خدمات ارائه کرده است.


آهنین پنجه خاطرنشان ساخت: از مهرماه دیگر قبض کاغذی چاپ نخواهد شد ولی اگر کسی قبض برق را پرداخت نکند با قطعی برق مواجه خواهد شد.


وی درباره خاموشی های سال گذشته گفت: قم زیرنظر برق منطقه ای تهران است و مدیریت اضطراری بار در سال گذشته دست برق منطقه ای بود و امسال بی نظمی سال گذشته جبران شد. برق قم در سال گذشته بیشتر از حد معمول با خاموشی مواجه شد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق افزود: حوادثی که شرکت برق در آن دست نداشته است، بیمه خسارت آن را به مشترکین پرداخت می کند اما در خسارت های ناشی از سرقت کابل های برق و ... ما نیز شاکی هستیم و بیمه در این زمینه چیزی پرداخت نمی کند.


وی درباره دلایل فروش برق به کشورهای همسایه با وجود مشکل برق در کشور گفت: 40 درصد از برق در اختیار بخش خصوصی است و بخش خصوصی نیز به دنبال رونق تولید است. وقتی برق اضافه وجود داشته باشد چرا به کشورهای همجوار صادر نفروشیم تا بخشی از ارز مورد نیاز وارد کشور شود. 

نظر شما