شناسهٔ خبر: 34204682 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

استارتاپ آرمه خدمات دندان‌پزشکی را تسهیل می‌کند

امیرعباس کهربا / زومیت

صاحب‌خبر -

یکی از حوزه‌هایی که معمولا شامل بیمه نمی‌شود، خدمات دندان‌پزشکی است. استارتاپ آرمه به مدیریت علی موسوی‌ملکی سعی می‌کند با همکاری با پزشکان این حوزه هم دسترسی کاربران به پزشکان را تسهیل کند و هم هزینه‌ی این خدمات را به‌حداقل برساند. زومیت در جریان نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ به غرفه‌ی این شرکت واقع در سالن ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی سری زده و با مدیرعامل آن، علی موسوی‌ملکی، گفت‌وگو کرده است.

به‌ادعای موسوی‌ملکی، وضعیت بهداشت دهان و دندان در ایران اوضاع مناسبی ندارد و حدود ۸۰میلیون دندان پوسیده وجود دارد که به‌دلیل دشواری دسترسی به دندان‌پزشک و گران‌بودن هزینه‌های ترمیم به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود و اغلب کشیده می‌شوند. موسوی‌ملکی استارتاپ آرمه به‌معنای دندان را از سال ۱۳۹۵ افتتاح کرده و به‌واسطه‌ی آن توانسته است بیش از ۲۰هزار کاربر را عضو این سامانه کند و در ۴۲ شهر کشور با دندان‌پزشکان قرارداد ببندد.

به‌گفته‌ی مدیرعامل استارتاپ آرمه، در حوزه‌ی دندان‌پزشکی حدود ۸۵درصد ظرفیت خالی وجود دارد که سامانه‌ی آرمه با استفاده از این ظرفیت خالی، کاربران عضو این استارتاپ را با تخفیف‌های بیش از ۵۰ درصد به پزشکان طرف قرارداد وصل می‌کند.

درواقع، همان‌طورکه سرویس‌های اینترنتی درخواست تاکسی با حذف آژانس‌ها هزینه‌های سفر را کاهش دادند، آرمه با حذف کلینیک‌ها هزینه‌های دندان‌پزشکی را کاهش می‌دهد. در این فرایند، بیمار تنها هزینه‌ی درمان را پرداخت می‌کند و سهم کلینیک از هزینه‌ها حدف می‌شود.

هدف مدیرعامل شرکت آرمه پوشش هرچه‌بیشتر پزشکان و افزایش تعداد اعضای این بیمه در آینده‌ی نزدیک است. به‌گفته‌ی موسوی‌ملکی، این استارتاپ قصد دارد به‌زودی در حوزه‌های پوست و مو نیز فعالیت کند و خدمات خود را به اعضا افزایش دهد. به‌اعتقاد موسوی‌ملکی، سقف پیشرفت برای این استارتاپ باز است و نمونه‌ی خارجی و موفق آن با نام «هومانا» که حوزه‌های درمانی بسیار را پوشش می‌دهد، سال گذشته چهارمیلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

آرمه تخفیف پارسیان

آرمه تخفیف پارسیان در‌حال‌حاضر تمامی مناطق ایران به‌غیر از خراسان شمالی و جنوبی و زاهدان را زیرپوشش خود دارد و کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت آرمه، وارد نقشه شوند و پزشک مطلوب خود را انتخاب کنند و از او وقت بگیرند. مدیر مجموعه‌ی آرمه در پاسخ به این پرسش که «آیا احتمال افزایش قیمت برای بی‌اثرکردن تخفیف پزشکان وجود دارد یا خیر؟»، توضیح داد کاربران در زمان مراجعه، هزینه‌ها را براساس تعرفه‌های موجود در سایت پرداخت می‌کنند.

نظر شما