شناسهٔ خبر: 34203683 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

پاپی‌زاده با انتقاد از بی توجهی دولت به پرداخت خسارت مناطق سیل زده:

خبری از تحقق وعده‌های دولت نیست

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان با گرمی هوا افزایش یافته است، گفت: متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در خصوص اصلاح زیرساخت آب‌ و فاضلاب از طرف دولت نشده است.

صاحب‌خبر -

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، تامین آب شرب سالم را یکی از معضلات جدی مردم استان خوزستان دانست و گفت: شبکه آبرسانی خوزستان در حالی ناقص و دچار مشکل است که بخش زیادی از فرآیند احداث فاضلاب شهری این استان نیز هنوز انجام نشده است، از طرفی به دلیل گرمی هوا و مشکلات آب و فاضلاب این منطقه، با خطر بروز برخی بیماری‌ها مواجه هستیم.

آبگرفتگی‌های پس از سیل محل تجمع حیوانات موزی و حشرات / خطر بروز بیماری‌های عفونی در کمین ساکنین

 نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شیب مناطق مرکزی و جنوبی استان خوزستان تقریبا ً نزدیک به صفر بوده و آب ناشی از سیلاب‌ها به مدت طولانی در سطح زمین می‌مانند، افزود: آبگرفتگی‌ها در سطح زمین به حوضچه‌های گندابی تبدیل شده که  باعث تجمع حیوانات موزی، حشرات و در نهایت شیوع بیماری‌های عفونی می‌شود.

بی‌توجهی دولت به اصلاح زیرساخت آب‌ و فاضلاب استان خوزستان

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دولت در سال 96 مبنی بر اولویت ساماندهی سیستم فاضلاب شهری، تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات در استان خوزستان، مشکل سیستم فاضلاب است که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در خصوص اصلاح زیرساخت آب‌ و فاضلاب نشده است.

ناتمامی مشکلات پسا سیل در استان خوزستان 

پاپی زاده با تاکید بر اینکه مردم استان خوزستان حتی پس از گذشت چند ماه از سیل، هنوز درگیر مشکلات ناشی از آن هستند، اظهار کرد: اگر چه سیلاب در بسیاری از روستاها و مناطق مختلف کشور فروکش کرده و اهالی برخی از روستاها به خانه‌های خود بازگشته‌اند اما شرایط پسا سیل در استان خوزستان به دلیل شرایط توپوگرافی استان از بالا آمدن فاضلاب در مناطق شهری گرفته تا آبگرفتگی و افزایش زاد و ولد برخی حشرات موذی و شیوع بیماری‌های عفونی، مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد کرده است. 

وزارت بهداشت مانع بروز هرگونه بیماری اپیدمی در مناطق سیل‌زده شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه گنداب‌هایی که پس از سیلاب در سطح استان خوزستان ایجاد شده باعث شیوع بسیاری از بیماری‌های عفونی می‌شود، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید با اقدامات پیشگیرانه‌ مانع بروز هرگونه بیماری اپیدمی در تمام مناطق سیل‌زده شوند.

خبری از تحقق وعده‌های دولت نیست

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با انتقاد از دولت به دلیل بی‌توجهی به پرداخت خسارت‌های مردم مناطق سیل زده، افزود: پس از گذشت سه ماه از سیلاب و وعده‌های داده‌شده در خصوص پرداخت اعتبارات عمرانی مربوط به خسارت وارده به جاده‌ها و زیرساخت‌های جاده‌ای، تاسیسات برقی و شبکه‌های آبرسانی خوزستان هنوز خبری از پرداخت اعتبارات نیست ./

پایان پیام

نظر شما