شناسهٔ خبر: 34203217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم تبریز:

جهاددانشگاهی در مسیر اهداف خود، توفیقات خوبی کسب کرده است

نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی در مسیر اهداف خود توفیقات خوبی کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که مانند سپاه، جهاد سازندگی و ... برای پیاده کردن ایده‌های انقلابی تشکیل یافته است، افزود: هدف از تشکیل این نهاد، این بود که در فعالیت‌های پژوهشی به ویژه در دانشگاه ها تاثیر بگذارد. 

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... اظهار کرد: نوآوری‌ها، ابتکارات و تربیت نیروی انسانی کارآمد و... جزو برنامه‌ها و اهداف جهاد دانشگاهی بوده و در این زمینه نیز توفیقات خوبی کسب کرده است. 

وی با اشاره به ایده‌های ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف، متذکر شد: لازم است از برنامه‌های مختلف جهاددانشگاهی حمایت شده و فعالیت‌های این نهاد توسعه یابد و همچنین سایر دستگاه‌های آموزشی و پژوهشی سطوح عالی نیز از این ایده‌های ارائه شده حداکثر بهره را ببرند. 

بر اساس این گزارش، مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند: «الان مراجعه به مجموعه‌های جوانی که اهل ابتکار هستند از طرف دستگاه‌های گوناگون دولتی زیاد شده است؛ دستگاه‌های جوان و خوبی همچون جهاد دانشگاهی که توانایی‌های زیادی دارند. این‌ها همواره منتظرند کسی به آنها مراجعه کند و از این‌ها کار بخواهد. خیلی اوقات به ما شکایت می‌کردند که دستگاه‌های دولتی از ما کار نمی‌خواهند و کاری که ما تولید کردیم را از ما نمی‌خرند و سراغ بیگانگان می‌روند. الحمدلله دل بریدن از بیگانگان موجب شده به این دستگاه‌ها مراجعه شود، از این دستگاه‌ها کار خواسته شود، اینها به حرکت بیفتند و یک جوشش درونی در کشور به وجود آمده است و این به توفیق الهی ادامه پیدا خواهد کرد و به فضل الهی کشور را به استغنای واقعی از بیگانگان خواهد رساند.»

جهاددانشگاهی در ۱۶ مرداد ماه ۱۳۵۹ تاسیس شده است.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما