شناسهٔ خبر: 34203190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

این پرونده ها را ببندید تا پنجره باز بماند!

دو تیم استقلال و پرسپولیس باید با توجه به وضعیت نقدینگی و بودجه خود از حالا به فکر چاره ای برای پرونده های پر تعداد خود باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، استقلالی ها با تکیه بر درخشش بازیکنان خود در جام جهانی توانستند جریمه ۴۳۰ هزاردلاری برای پرونده پئیچ را پرداخت کنند تا به این ترتیب خطر جدی محرومیت و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی موقتا برطرف شود اما مطمئنا استقلال و البته پرسپولیس همچنان باید نگران پرونده های این چنینی باشند که با حساسیت زیاد فیفا نسبت به فوتبال ایران در دستور بررسی قرار دارد.

یک لشگر طلبکار در انتظار استقلال

استقلالی ها الگوی جدیدی برای بستن پرونده های فیفایی خود ارائه کردند که شاید در ادامه نیز به کمک این تیم بیاید اما میزان پرونده های خارجی بسیار بیشتر از آن است که رقم باقی مانده نزد فیفا بتواند به آبی ها کمکی انجام دهد.

استقلال پیش روی خود چندین شکایت جدی و البته چند شاکی می بیند که هنوز دست به شکایت نبرده اند. فهرستی که شامل جپاروف، بویان، شفر و دستیاران او می شود و شاید به زودی با منشا و پاتوسی تکمیل شود.

استقلالی ها رقمی نزدیک به دو میلیون دلار به این افراد بدهکار هستند که تامین آن شاید به رقمی نزدیک به ۵۰ درصد بودجه سالانه آنها نیاز داشته باشد.

در این میان بویان و جپاروف در وضعیت شکایت قرار دارند و مراحل شکایتی خود را سپری کردند و در آستانه دریافت حکم هستند اما شفر و دستیاران او هنوز برای استقلال حکم نگرفته اند و شکایت آنها به تازگی ثبت شده است.

البته به نظر می رسد استقلال می تواند با توجه به رقم ناچیز قرارداد منشا و پاتوسی، موضوع این دو بازیکن را خیلی سریع به پایان برساند.

خاطره خوبی که نگران کننده می شود

کادرفنی و برانکو شاید مهم ترین شکایت خارجی پرسپولیس باشند. سرمربی پرسپولیس در آخرین اظهار نظر خود صراحتا به موضوع شکایت در فیفا برای دریافت سال دوم قرارداد خود اشاره کرده و البته از لیگ هجدهم نیز مبلغی را طلب دارد تا پرسپولیسی ها با یک شاکی جدی و البته گران قیمت رو به رو باشند.

پرسپولیس برای پرداخت این رقم مانند استقلال مطالباتی در فیفا دارد که البته این رقم نمی تواند همه طلب را پوشش بدهد تا قرمزهای تهرانی نیز شرایطی سخت مانند استقلال را تجربه کنند؛ شرایطی که برطرف کردن آن یک اقدام عاجل از همین حالا را لازم دارد تا مانند شرایط استقلال و پئیچ به بحران ختم نشود.

قرمزها همچنان احتمالا خیلی زود باید برای بستن پرونده بودیمیر اقدام کنند تا او نیز اتفاقاتی که برای پئیچ رقم خورد را برای پرسپولیس تکرار نکند؛ بازیکنی که از همه نظر به پئیچ شباهت دارد و موضوع پرونده شکایت در فیفا می تواند این شباهت را تکمیل کند.

هر دو باشگاه که حالا باید درس خوبی از پرونده پئیچ گرفته باشند با تشکیل کارگروه هایی می توانند خیلی سریع برای بستن پرونده های خود اقدام کنند و با قسط بندی، تخفیف و مذاکره از ایجاد یک بحران جلو گیری کنند؛ اقداماتی که می تواند حداقل مطالبه این روزهای هواداران سرخابی باشد.

نظر شما