شناسهٔ خبر: 34202888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویترز: فروش سوخت به کشتی ها در امارات کاهش یافت

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز، گزارش داد که پس از تنش ها و رخدادهای اخیر در تنگه هرمز، بندر الفجیره امارات در حال از دست دادن بازار فروش سوخت به کشتی ها و شناورهای دریایی (بانکرینگ) و روی آوردن آنها به سنگاپور برای سوخت گیری است.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش این خبرگزاری، منابع تجاری می گویند که حمله به نفتکش ها در منطقه خلیج فارس مشتریان سوخت کشتی بندر الفجیره امارات را کاهش داده است.

این منابع افزودند که این رخدادها در تنگه هرمز و دریای عمان هزینه بیمه کشتی ها و نفتکش ها را بالا برده در نتیجه آنها تلاش دارند تا توقف این کشتی ها در مناطق خطرناک را کاهش دهند.

رویترز گزارش داد که قیمت یک تن نفت کوره با گوگرد که در بندر الفجیره در گذشته پنج تا ۱۰ دلار گران تر از سوخت در سنگاپور بود در دو هفته اخیر ۷۰ دلار ارزان تر از سنگاپور شده است.

بانکرینگ به مثابه پمپ بنزین دریایی بوده و فرآورده های سنگین پالایشی از جمله نفت کوره و نفت گاز (گازوئیل) جهت تأمین سوخت کشتی ها ارایه می کند و تجارت پر سودی است.

در میان ۲۰۰ بندر جهان که این قابلیت را دارند، بنادر سنگاپور، الفجیره، هوستون و رتردام در بانکرینگ شهرت بیشتری دارند.

طبق این گزارش با افزایش بیمه کشتی ها مالکان کشتی ها ترجیح می دهند به جای الفجیره به بندر سنگاپور و برخی نیز به سریلانکا و هند روی آورند.

منطقه الفجیره یکی از شیخ نشین های امارات است که فعالیت خود در بخش بانکرینگ را از سال ۱۹۹۷ آغاز کرد و دومین پایانه سوخت رسانی جهان و اولین پایانه سوخت رسانی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان است.

نظر شما