شناسهٔ خبر: 34202879 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس فوتبال: عراق حریف اصلی تیم ملی است

تهران- ایرنا- کارشناس فوتبال ایران معتقد است که گروه‌بندی رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۰ قطر متعادل است و حریف اصلی تیم ملی ایران، عراق محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

«فریدون معینی» امروز شنبه در خصوص تیم های هم گروه ایران، افزود: عراق کشوری است که فوتبال خوبی دارد و انگیزه و قدرت جسمانی بازیکنان آنها شبیه ایران است. البته بازیکنان عراقی در تلاش برای مطرح کردن نام خود هستند.

وی گفت: کامبوج تیم متوسطی است اما ضعیف محسوب نمی شود و اطلاعاتی که از این تیم داریم مربوط به گذشته است و باید بیشتر بررسی شوند. هنگ کنگ هم تیم مطرحی در آسیا نیست و شاید کامبوج بهتر از هنگ کنگ باشد. بحرین نیز تیم متوسطی است.

رییس سابق کمیته جوانان فدراسیون فوتبال افزود: همه تیم ها که در سید پایین هستند برای پیشرفت تلاش می کنند و این اتفاق در قرعه کشی نیز تاثیر گذاشته است، زیرا سیاست فدراسیون جهانی فوتبال هم متعادل سازی بین گروه ها است. این اتفاق سبب می شود مسابقات بهتر برگزار شود.

معینی ادامه داد: فوتبال به عنوان یک ورزش مردمی در سطح دنیا مطرح است و هر روز علاقمندانش بیشتر می شود و تیم‌ها سعی می کنند در این زمینه پیشرفت کنند. بر همین اساس پیش از این شرایط سختی برای ورود تیم ها به مرحله بعدی بازی‌ها وجود داشت و به گروه مرگ اطلاق می شد. اکنون با سیاستی که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در پیش گرفته وضعیت متعادل است و دیگر نمی توان حریفان خود را دست کم گرفت.

این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه تیم های ضعیف تر سعی می کنند مقابل تیم های قوی هوشیارانه بازی کنند، اظهار داشت: گاهی اوقات هم تیم های قهرمان عملکرد خوبی ندارند. در سال ۲۰۱۰ اسپانیا قهرمان جام جهانی شد، ولی در سال ۲۰۱۴ وضعیتش خوب نبود. آلمان هم در سال ۲۰۱۴ قهرمان شد اما در جام جهانی ۲۰۱۸ در مرحله گروهی حذف شد.

وی خاطرنشان کرد: کادر فنی تیم ملی فوتبال بدون شک برنامه ریزی دقیقی برای حضور در این مسابقات خواهد داشت و امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران رقابت ها پیش رو موفق شود.

گروه بندی مسابقات دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

گروه A: چین- سوریه- فیلیپین- مالدیو- گوام

گروه B:استرالیا- اردن- تایوان- کویت- نپال

گروه C: ایران- عراق- بحرین- هنگ کنگ-کامبوج

گروه D: عربستان- ازبکستان - فلسطین- یمن -سنگاپور

گروه E:قطر- عمان - هند- افغانستان- بنگلادش

گروه F: ژاپن- قرقیزستان- تاجیکستان- میانمار- مغولستان

گروه G: امارات- ویتنام - تایلند- مالزی- اندونزی

گروه H:کره جنوبی- لبنان- کره شمالی- ترکمنستان -سریلانکا

از هر گروه تیم های اول و دوم به صورت مستقیم به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند تا در مجموع ۱۲ تیم در دو گروه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را برگزار کنند.

نظر شما