شناسهٔ خبر: 34200591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت ۳۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان

تاکنون ۲۸۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۶۸ میلیارد تومان در استان قزوین پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, رئیس سازمان صمت استان قزوین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: تاکنون ۸۸۱ متقاضی دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.
سعید نبیل گفت: ستاد تسهیل استان تاکنون برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ۵۷۵ مصوبه داشته و بسیاری از معضلات صنایع استان را حل و فصل کرده است.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین همچنین از ثبت نام ۲۸۳ فقره درخواست تسهیلات در سامانه بازسازی و نوسازی خبر داد و گفت: در استان قزوین تاکنون ۳۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۴۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان هم در این جلسه در تشریح برش استانی بند الف تبصره ۱۸ بخش صنعت ابلاغی وزارت صمت گفت: سهم استان قزوین از این اعتبار هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان در حوزه سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی است که با تحقق آن برای پنج هزار و ۴۵۲ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
کامران لشگری در ادامه گفت: در همین راستا تاکنون ۱۳۵ فقره درخواست تسهیلات در استان ثبت شده و تاکنون ۱۰ فقره به مبلغ ۵۰۴ میلیارد تومان جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل استان معرفی شده اند.
این مسئول اضافه کرد: با پرداخت اولین تسهیلات در استان قزوین از محل تبصره ۱۸ به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان، در این زمینه در کشور رتبه اول را کسب کرده ایم.
وی در ادامه گفت: در هفته گذشته هشت فقره درخواست توسط کمیته بررسی مورد بازدید قرار گرفته و همگی مورد موافقت این کمیته واقع شدند.
در ادامه جلسه به مشکلات چهار واحد در قالب کارگروه رفع موانع تولید در بخش های تولیدی و صنعتی رسیدگی و تصمیمات لازم در کارگروه اتخاذ شد.
استان قزوین حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.
این خبر تکمیل می شود...

نظر شما