شناسهٔ خبر: 34195059 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

محرومیت «امیر مهدی‌زاده» از حضور در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا

خبرگزاری مهر

ستاره کاراته قم که قرار بود برای آخرین بار در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان به میدان برود با وجود سفر به این کشور مجوز حضور در مسابقات را به دست نیاورد.

صاحب‌خبر -

محرومیت «امیر مهدی‌زاده» از حضور در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا

 اعلام محرومیت امیر مهدی زاده ستاره بین المللی کاراته قم از حضور در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان اتفاقی شوک آور برای جامعه ورزش قم بود و دست ورزش استان قم و امیر مهدی زاده را از مدالی که برای آن برنامه ریزی شده بود، کوتاه کرد.

مهدی زاده که قرار بود برای آخرین بار در دوران حرفه‌ای خود به عنوان یک کاراته کا در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند و انگیزه فراوانی نیز برای این رقابت‌ها و کسب یک مدال طلای دیگر داشت در عین ناباوری و در شرایطی که به عنوان عضو تیم ملی به ازبکستان سفر کرده بود از سوی فدراسیون کاراته آسیا از حضور در مسابقات منع شد.

ماجرا از این قرار است که امیر مهدی‌زاده در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به دلیل نحوه قضاوت داوران در دیدار فینال که به شکست وی برابر کاراته کایی کم نام و نشان از کشور میزبان انجامید روی سکوی اهدای مدال، مدال نقره خود را از گردن خود خارج کرد.

این اقدام مهدی زاده سبب شد در همان مقطع زمانی اتحادیه کاراته آسیا یک سال محرومیت برای وی در نظر بگیرد با این حال پس از اینکه بازی‌های آسیایی جاکارتا به پایان رسید طی رایزنی‌های مسئولان وقت فدراسیون کاراته با اتحادیه کاراته آسیا این طور عنوان شد که محرومیتی در کار نیست و اتحادیه کاراته آسیا مهدی زاده را محروم نمی‌کند.

بدین ترتیب نام امیر مهدی‌زاده از جدول مسابقات خارج شد و این پایانی بر دوران حضور ستاره تاریخ ساز کاراته قم در عرصه قاره کهن است. حالا امیر مانده و مسیر المپیک توکیو و باید دید این اتفاق چه اثری در عملکرد مهدی زاده در آینده می‌گذارد.

فدراسیون کاراته نیز در خبری که روی خروجی خود در این خصوص قرار داده است اعلام کرده پس از اعلام نظر اتحادیه کاراته آسیا نسبت به این موضوع، تلاش فراوانی برای رفع مشکل انجام داده اما اتحادیه کاراته آسیا بر موضع خود پافشاری کرده است.

واکنش مهدی زاده در صفحه شخصی

امیر مهدی زاده پس از این رخداد در صفحه شخصی خود به مطالب جالبی اشاره کرده و از جنگ‌های نیابتی در کاراته سخن گفته است. وی در بخشی از این مطلب نوشته است:

امروز پس از یک سال و پس از وزن کشی و یک روز مانده به مسابقه اعلام می‌شود که من محروم هستم و زمانی این موضوع را متوجه می‌شوم که دیگر فرصتی برای اعتراض و تغییر این رأی نداشته باشم. بعد از بازی‌های آسیایی مسئولان وقت فدراسیون خبر از لغو محرومیت من دادند و اعلام کردند که با پرداخت جریمه مشکل برطرف شده است.

اکنون سوال‌های زیادی در ذهن و فکر و قلب من وجود دارد که اگر من محروم بودم چرا ثبت نام شدم و چرا وزن کشی انجام دادم اگر محروم بودم ابلاغیه یا ایمیلی که در آن محرومیت من وجود دارد کجاست و اگر محروم هستم چرا در ایران، در مسابقات انتخابی شرکت داده شده و انتخاب شدم.

این موضوعات کاملاً من را متقاعد می‌کند که این قضیه چیزی جز تسویه حساب نیست. چرا من باید قربانی جنگ‌های نیابتی در کاراته شوم؟ این برای خودم هم جای سوال دارد. مگر نه اینکه تا به امروز من جز تلاش و زحمت برای کشور از چیزی دریغ نکردم؟ مگر من برای چه کسی بد خواستم و یا در حق چه کسی بد کردم؟ این نهایت بی اخلاقی نیست که این گونه با نماینده ایران رفتار شود؟


نظر شما