شناسهٔ خبر: 34192598 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -

سیامند برای سومین بار قهرمان جهان شد

رقابت‌های قهرمانی جهان پاراوزنه برداری ۲۰۱۹ با حضور ۴۴۱ ورزشکار از ۷۸ کشور به میزبانی قزاقستان در شهر نورسطان برگزار شد و تیم ملی کشورمان توانست ۷ مدال رنگارنگ(۳طلا، ۳نقره و یک برنز)  را به دست آورد. روح الله رستمی، سیدحامد صلحی‌پور و سیامند رحمان (طلا)، نادر مرادی، علی اکبر غریب‌ شی و منصور پورمیرزایی (نقره) و امیر جعفری (برنز) گرفتند. لازم به ذکر است که سیامند رحمان با این مدال طلا، برای سومین بار قهرمان جهان شد.

قهرمانی پاراتکواندو در آسیا

در پنجمین دوره رقابت‌های پاراتکواندو قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر امان در کشور اردن برگزار شد، تیم‌ ملی کشورمان با کسب ۴ مدال طلا (صادقیان پور، شعبانی، پوررهنما، عزیزی)، ۲ نقره (نریمانی و بهرامی آذر) و ۳۴ امتیاز توانست مقتدرانه عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به نام خود ثبت نماید تا پنجمین کاپ قهرمانی قاره کهن در انحصار پاراتکواندوکاران ایرانی باقی بماند.

پیروزی تیم ملی فوتبال 7 نفره مقابل امریکا

تیم ملی فوتبال هفت‌ نفره ایران، در آخرین دیدار خود در مسابقات جام جهانی فوتبال‌ هفت‌نفره که به میزبانی اسپانیا در شهر سویا برگزار شد، برابر امریکا به میدان رفت و 4-3 به پیروزی رسید و در جایگاه پنجم جهان ایستاد. تیم ایران در مرحله مقدماتی، با یک شکست از امریکا و 2 پیروزی برابر ایرلند و فنلاند از گروه B صعود کرد. ملی‌پوشان کشورمان در یک چهارم نهایی برابر برزیل نتیجه را واگذار کردند و پس از آن مقابل هلند به پیروزی رسیدند.

صعود مردان هاکی ایران به نیمه‌نهایی آسیا

در آخرین دیدار مرحله گروهی جام ملت های داخل سالن آسیا 2019 در تایلند، تیم‌های ملی زنان و مردان هاکی ایران به مصاف حریفان خود رفتند که تیم مردان راهی مرحله نیمه‌نهایی شد اما تیم زنان با شکست مقابل حریف از دور رقابت‌ها کنار رفت. تیم مردان برابر تایلند جشنواره گل به راه انداخت و با برتری ۱۸ بر ۲ به عنوان صدرنشین راهی مرحله نیمه نهایی شد. نوید طاهری راد (۸گل)، رضا نوروززاده (۴)، محمد کریمی (۲) امیرمهدی میرزاخانیان (۳) و  یعقوب بهرامی (1) گلزنان ایران بودند. تیم ایران صدرنشین گروه A در مرحله نیمه نهایی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (شنبه) برابر ازبکستان تیم دوم گروه B رقابت خواهد کرد. تیم ملی بانوان نیز که بعد از 8 سال به مسابقات اعزام شده بود در آخرین دیدار برابر ازبکستان  قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد.

پرسپولیس، تیم اول ایران در رنکینگ جهانی

در جدیدترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی برتر فوتبال جهان، پرسپولیس با جمع‌آوری 3 هزار و 578 امتیاز در رده 180 دنیا و در رتبه نخست بین تیم‌های ایرانی قرار گرفت. دومین تیم ایرانی حاضر در فهرست ذوب آهن است که رده 257  را اشغال کرده و استقلال  که رتبه 296 را کسب کرده، سوم است. تراکتور هم در جمع تیم‌های ایرانی حاضر در فهرست، ششم شده است.

گوچی به فهرست اروپایی آپوئل راه نیافت

در آستانه نخستین دیدار آپوئل قبرس در مرحله مقدماتی فصل جدید لیگ فوتبال قهرمانان اروپا نام رضا قوچان‌نژاد مهاجم ایرانی این تیم در فهرست نهایی آپوئل قرار نگرفت. آپوئل که در این مسابقه روبه‌روی نماینده مونته‌نگرو قرار می‌گیرد، پیش‌تر تصریح کرده بود قبل از شروع فصل تازه گوچی را به سایر تیم‌ها خواهد فروخت.

آقای گل لیگ صربستان در رادار پرسپولیس

در حالی که تلاش پرسپولیس برای جذب مهاجم ادامه دارد، سایت بوسنیایی
in Former مدعی شد فرد مورد نظر این باشگاه، یک مهاجم 30 ساله و بوسنیایی به نام فرمین هاسکیچ است که اینک در تیم رادینسکی صربستان عضویت دارد. وی فصل پیش با به ثمر رساندن 24 گل، آقای گل لیگ صربستان شد و در تیم منتخب فصل نیز جای گرفت. گرچه خبرهای تأیید نشده حکایت از رد پیشنهاد 700 هزار دلاری پرسپولیس توسط این بازیکن دارد. گفتنی است پرسپولیس پس از دو هفته اردو زدن در ترکیه، امروز (شنبه) به ایران برمی‌گردد. همچنین ایرج عرب که صبح دیروز (جمعه) به ترکیه رفت، در اردوی سرخپوشان حاضر شد و با کالدرون دیدار و گفت‌وگو کرد. در نشست مدیرعامل و سرمربی، درباره ادامه برنامه‌های آماده‌ سازی در تهران و نقل و انتقالات، هماهنگی‌هایی انجام شد.

ایران- قطر پشت درهای بسته

رئیس فدراسیون فوتبال خبر داد که تیم ملی کشورمان پیش از اولین دیدارش در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر یک بازی تدارکاتی با قطر در کمپ اسپایر دوحه خواهد داشت. بنابر اعلام تاج، بازی شاگردان ویلموتس با قطر پشت درهای بسته برگزار خواهد شد و تمام هزینه‌های این اردو از سوی قطری‌ها تأمین می‌شود.

کوتینیو و راکیتیچ در فهرست فروش بارسا

ایوان راکیتیچ و فیلیپه کوتینیو، دو ستاره کروات و برزیلی بارسلونا از سوی سران این باشگاه در فهرست فروش بارسا قرار گرفتند. این اقدام پس از جذب بسیار گرانقیمت گریزمان و دی‌یونگ طی هفته‌ها و روزهای اخیر و به قصد تعادل بخشیدن به ترازهای مالی باشگاه کاتالونیایی صورت پذیرفت.


نظر شما