شناسهٔ خبر: 34192428 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

ادعای جدید روزنامه ایران:

روزنامه دولت: «گاندو» و «ترامپ»، دو لبه یک قیچی!

دولتمردان در موضوع FATF نیز هیچگاه پاسخ فنی و کارشناسی ارائه نداده و بدون هیچ مستندی، منتقدان را به پولشویی و همصدایی با ترامپ و نتانیاهو متهم کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری شهدای ایران؛ روزنامه ایران در یادداشتی با عنوان «محور گاندو- پمپئو علیه دیپلماسی کم هزینه ظریف» به قلم «مهدی ذاکریان» نوشت: «وزیر امور خارجه ایران از ابتدای آغاز مسئولیت خود سعی کرد بر پایه مبانی علمی، حرفه‌ای و تخصصی دانش روابط بین‌الملل عمل کند. بهره‌گیری صحیح از نظریات روابط بین‌الملل، فهم درست از مکاتب روابط بین‌الملل و همچنین مفهوم سازی صحیح از مصادیق مناسبات جهانی و ارائه آنها به جامعه بین‌المللی یکی از کارهای خاصی بود که آقای ظریف در طول شش سال گذشته از خود نشان داد و این فعالیت حرفه‌ای و دیپلماتیک سبب‌ساز آن شد ایران در نظام بین‌الملل به عنوان یک کشور مقبول و اثرگذار شناخته شود».

ارگان دولت در ادامه نوشت: «تیم دیپلماسی ایران به رهبری ظریف با اقدامات مخرب دو جبهه مخالف داخلی و خارجی روبه‌رو شد. گروهی در داخل با پیگیری برخی از برنامه‌ها سعی کردند در راستای پیشرفت کشور و نظام موانعی ایجاد کنند که مصداق عملی آن تهیه سریالی به نام "گاندو" بود که رسانه ملی پخش کرد...جبهه دومی که در خارج از کشور از دو روز پیش در کنار اقدامات تخریبی جریان‌های داخلی کشور فعال شده است، جبهه پمپئو است...محور گاندو- پمپئو تلاش می‌کند، این دیپلماسی کم هزینه را تخریب کند و کشور را به پیگیری یک سیاست پرهزینه برای ملت و نظام جمهوری اسلامی وادار کند.  به عبارت دیگر پیوند سعودی- اسرائیل- امریکا و مخالفان داخلی نظام جمهوری اسلامی به پیگیری این سیاست پرهزینه برای ایران مستحکم‌تر از گذشته به کار خود ادامه می‌دهد».

برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در طول مذاکرات هسته‌ای و سپس بعد از امضای برجام، به انتقادات فنی و کارشناسی صاحبنظران با تندی پاسخ داده و با امتناع از پاسخ کارشناسی، منتقدان را به جهنم حواله داده و به آنها برچسبِ همصدایی با آمریکا و اسرائیل می‌زدند.

دولتمردان در موضوع FATF نیز هیچگاه پاسخ فنی و کارشناسی ارائه نداده و بدون هیچ مستندی، منتقدان را به پولشویی و همصدایی با ترامپ و نتانیاهو متهم کردند.

نکته قابل توجه اینجاست که مقامات رژیم صهیونیستی بارها از برجام حمایت کرده و دولت ترامپ نیز از نپیوستن ایران به FATF عصبانی شد.

حال ارگان دولت، سریال ایرانی پرمخاطب و محبوب گاندو را با وزیر خارجه دولت ترامپ در یک کفه ترازو قرار داده و مدعی شده است که این دو، یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند.

آقای روحانی در سال ۹۲ گفته بود که «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان» اما متاسفانه دولت روحانی به هیچ عنوان با منتقدان برخورد شایسته‌ای نداشته است.

برخلاف ادعای ارگان دولت، دیپلماسی آقای ظریف، برای کشور بسیار پرهزینه بوده است. یک مثال روشن این است که علیرغم وعده‌های فراوان در برجام، هم در صنعت هسته‌ای بتن ریخته شد و هم سفره مردم کوچک شد.

نظر شما