شناسهٔ خبر: 34192329 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی آشکار شدن دروغ رئیس جمهوری آمریکا؛

ترامپ، بولتون را به عنوان شاهد ادعایش معرفی کرد

در واکنش به فشار رسانه ای درباره تکذیب سقوط پهپاد ایرانی رئیس جمهوری آمریکا جان بولتون را به عنوان شاهد سخنانش معرفی کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صدا و سيما، رئیس جمهور آمریکا برای تایید ادعای خود در ساقط کردن پهپاد ایرانی جان بولتون را به عنوان شاهد و سند خود معرفی کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان؛ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه ایرانیان ساقط شدن پهپاد خود در حمله دیروز را انکار کرده اند، مدعی شد: نه! شکی در این نیست! نه. ما اونو ساقطش کردیم و این قطعیه! من اینجا پشت میزم در دفتر بیضی نشستم، ولی جان بولتون، بله جان بولتون اونجاست، بگو جان!
مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز ادعا کرد: هیچ شکی نیست که اون یک پهپاد ایرانی بود که یو اس اس باکسر پایین کشیدش، همونطوری که رئیس جمهور نیز دیروز اعلام کرد، تهدیدی برای کارکنان کشتی و خود کشتی بود. برای همین هم کاملا کار درستی بود.
در ادامه، خبرنگاری از ترامپ سوال کرد: آیا شما نگران درگیری گسترده‌تر در تنگه هرمز هستید؟
رئیس جمهور آمریکا گفت: نه به هیچ وجه! ما بهترین افراد روی زمین رو داریم. ما بهترین تجهیزات روی زمین رو داریم. ما بهترین کشتی ها، مرگبار‌ترین کشتی‌ها رو داریم. مجبور به استفاده ازشون نیستیم، ولی مرگبار‌ترین کشتی‌هایی هستند که تا الان بودن، برای همین نگران نیستیم.
براساس ادعای طرف آمریکایی، کشتی جنگی یو اس اس باکسر بعد از آنکه پهپاد ایرانی با بی توجهی به چندین اخطار، خود را به هزار یاردی (نهصد و پانزده متری) کشتی آمریکایی رسانده بود با شلیکی که از سوی کشتی جنگی آمریکایی صورت گرفت، ساقط شد.
ایران با پخش تصاویری، این ادعای آمریکا را مردود دانست.
<div id="video-display-embed-code_3745441"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2479406/3745441?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما