شناسهٔ خبر: 34191704 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پشتوانه سازی حضور در المپیک سنگال هدف اردوی فوتسال ساوه است

ساوه - ایرنا - اردوی آماده سازی رده زیر ۲۰ سال فوتسال رخداد مهم ورزشی در ساوه است که با هدف پشتوانه سازی برای تیم ملی کشور برای حضور در المپیک ۲۰۲۳ سنگال هدفگذاری و اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

تمرینات جدی و شاداب فوتسالیست های نوجوان در سالن فوتسال امام خمینی شهر ساوه زیر نظر کادر مربیان مجرب کلید خورده تا از دل استعدادهای منتخب استان های مختلف کشور، ستاره هایی برای فوتسال کشور سر برآورند و همچون شمسایی ها، حیدریان ها و معصومی ها نام ایران را بر قله افتخارات آسیایی و جهانی بلندآوازه تر کنند.

مسئول استعدادیابی رده های سنی زیر ۲۰ سال فوتسال ایران در این خصوص در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نوجوانان تکنیکی و آینده دار فوتسال ایران با حضور در اردوی تابستانی ساوه و پیش تر در اراک برای المپیک ۲۰۲۳ سنگال آماده می شوند و هدف از برگزاری اردو سرمایه گذاری هدفمند در شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان این رشته است.

«علی صانعی» سرمربی سابق تیم ملی المپیک ایران و مسئول کنونی استعدادیابی رده‌‎های سنی فوتسال کشور، گفت: فوتسالیست های حاضر در این اردو ۵۳ نفر هستند که از دل المپیادهای برگزار شده توسط وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال در شهرهای مختلف کشور گزینش شده اند در قالب ۲ گروه به تمرینات و آماده سازی می پردازند.

وی توضیح داد: اردوی آماده سازی و پرورش گروه اول پیش از این در اراک برگزار شد و گروه دوم نیز به میزبانی ساوه اردو زده اند.

مسئول استعدادیابی رده های زیر ۲۰ سال فوتسال ایران افزود: شرکت کنندگان این اردوی ملی حاصل گزینش مربیان از میان بازیکنان المپیاد پارسال فوتسال همدان هستند و امسال نیز یک دوره المپیاد فوتسال به میزبانی شهر قم برای رده سنی متولدین ۱۳۸۲ به بالا برگزار می‌شود و بازیکنانی که در اردوی ساوه حضور دارند به همراه منتخبان اردوی اراک، با یک سال اختلاف سنی نسبت به سطح تورنمنت قم (متولدیندی ماه ۸۳ به بالا) در مسابقات شرکت می کنند.

صانعی اظهار داشت: هدف از برگزاری المپیاد فوتسال در شهر قم برای پشتوانه سازی تیم ملی زیر ۲۰ سال و تیم فوتسال المپیک کشوراست و البته شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۲۳ سنگال منوط به کسب سهمیه و موافقت فدراسیون با اعزام تیم پسران است چون این احتمال هم وجود دارد که تیم بانوان اعزام شود.

وی افزود: از میان فوتسالیست های نوجوان اردوهای اراک و ساوه، ۲۰ بازیکن انتخاب می شوند و سایر نفرات هم با نگاه به المپیاد فوتسال قم که قرار است اواخر مرداد تا ششم شهریور امسال برگزار شود، ساماندهی و پرورش خواهند شد.

مسئول استعدادیابی رده های سنی زیر ۲۰ سال فوتسال ایران، افزود: پیش بینی می شود که در مجموع با احتساب نفرات منتخب المپیاد سال گذشته فوتسال همدان و نفرات اردوهای فعلی، تا ۵۰ بازیکن برای آماده سازی و پشتوانه سازی تیم ملی زیر ۲۰ سال و همچنین تیم المپیک فوتسال ایران انتخاب شوند و اگر سطح فوتسال بازیکنان متولدین ۸۲ در المپیاد قم بالاتر باشد ممکن است از تعداد نفرات کنونی کم و شمار دعوت شدگان از میان بازیکنان برای المپیاد بیشتر شود.

صانعی عنوان کرد: بعد از اینکه ۵۰ فوتسالیست حاصل از المپیادهای همدان و قم نهایی شدند در طول فصل و مسابقات لیگ زیر نظر قرار می گیرند.

وی گفت: فوتسالیست های نوجوان حاضر در اردوی ساوه از مناطق مختلف کشور از جمله خراسان های جنوبی و شمالی، آذربایجان شرقی، همدان، گیلان، کردستان، ایلام، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد در این رخداد مهم ورزشی شرکت دارند و از دل مسابقات المپیاد همدان گزینش شده اند.

مسئول استعدادیابی رده های سنی زیر ۲۰ سال فوتسال ایران اظهار داشت: با تصمیم اتخاذ شده قرار است لیگ فوتسال رده نوجوانان کشور در سال آینده برای رده های سنی متولدین سال ۱۳۸۲ به بالا برگزار شود در حالی که سال گذشته این مسابقات برای رده های سنی ۱۱ دی ماه ۱۳۸۱ به بالا برگزار شد.

صانعی گفت: قرار است که این بازیکنان در کوران مسابقات لیگ زیر نظر باشند و با توجه به هزینه های بالای برگزاری اردو، انتقال و نگهداری بازیکنان، بهترین راهکار زیر نظر گرفتن آنان در لیگ است تا از این طریق بازیکنان توانمند و با استعداد برای تیم های ملی شناخته شوند.

وی در خصوص حمایت هایی که از سوی وزارت ورزش برای برگزاری اردوهای ویژه تیم های نوجوانان در کشور و شناسایی استعدادها انجام می شود، گفت: این وزارتخانه با برگزاری المپیاد فوتسال سال گذشته در همدان و امسال شهر قم، کمک موثری داشت و قرار است از این به بعد اعتباراتی به ادارات کل ورزش و جوانان استان ها برای تامین هزینه نگهداری بازیکنان حاضر در اردو تخصیص یابد تا با نظر هیات فوتبال و کمیته فوتسال هر استان برنامه ها اجرایی شود.

مسئول استعدادیابی رده های سنی زیر ۲۰ سال فوتسال کشور افزود: هدف این است که گروه ۵۰ نفری که بعد از المپیاد فوتسال قم انتخاب می شوند در طول فصل ۲۰ روز در قالب سه تا چهار اردو دیدار داشته باشند و در مسابقات لیگ نیز مشارکت کنند تا بر میزان آمادگی و رشد فوتسالی آنان افزوده شود.

صانعی گفت: با توجه به اینکه لیگ‌های نوجوانان و جوانان فوتسال ایران به صورت مجتمع و نه به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و در زمان کوتاهی نیز به پایان می رسد، تلاش می شود که با برگزاری چند اردو در طول سال زمینه حضور این بازیکنان و روند رو به رشد ی فراهم شود.

وی افزود: استعداد های درخشان و آینده داری در میان فوتسالیست های منتخب اردو وجود دارد و پیش‌بینی می شود که در صورت تداوم تمرین و روند آماده سازی، در آینده بازیکنان بزرگی از دل این اردوها برای تیم ملی فوتسال ایران ساخته شوند همانگونه که اکنون در تیم مس سونگون بازیکنی مثل سالار آقاپور (آقای گل لیگ برتر) یا توحید غلامی، مهدی کریمی و محمد جامع در تیم سن ایچ و عرفان حسینی در راه ساری به همین سبک و شیوه شناسایی و پرورش یافتند.

مسئول استعدادیابی رده های سنی زیر ۲۰ سال فوتسال ایران، اظهار داشت: در هدف گذاری کوتاه مدت تلاش می شود که با بازیکنان فعلی پشتوانه خوبی برای تیم ملی فوتبال زیر ۲۰ سال کشور ایجاد شود و در گام بعدی تشکیل تیمی قدرتمند برای مسابقات فوتسال المپیک ۲۰۲۳ سنگال با حضور بازیکنانی با رده سنی ۲۰ تا ۲۲ سال است، البته حضور در این مسابقات به شرطی محقق می شود که ابتدا سهمیه المپیک کسب شده و در گام بعدی نیز مسئولان عالی ورزش کشور برای اعزام تیم فوتبال پسران به مسابقات نظر مساعدی داشته باشند.

صانعی در پایان از مسئولان ورزش استان مرکزی و شهرستان ساوه به خاطر فراهم کردن بستر مناسب برای برگزاری اردوی بازیکنان نوجوان در این شهرها قدردانی کرد.

ساوه از قطب های فوتسال ایران با سابقه قهرمانی در رقابت های لیگ برتر و همچنین باشگاه های آسیب محسوب می شود و اکنون یک تیم لیگ برتری (سن ایچ) و یک تیم (شهرداری) در لیگ دسته اول فوتسال ایران دارد.

/ ‏۶۰۱۳/‏۶۵۳۹

برچسب‌ها:

نظر شما