شناسهٔ خبر: 34191240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور مجوز اعزام نیرو و تجهیزات به عربستان توسط وزیر دفاع آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور مجوز اعزام نیرو و تجهیزات آمریکایی به عربستان را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور مجوز اعزام نیرو و تجهیزات آمریکایی به عربستان را صادر کرد.

پنتاگون مدعی شد استقرار نیرو‌های آمریکایی در عربستان باعث ایجاد بازدارنگی بیشتر شده و قدرت واشنگتن در دفاع از منافع خود را تقویت می‌کند.

پنتاگون همچنین اضافه کرد که طی هماهنگی با عربستان استقرار نیرو و تجهیزات برای تضمین امنیت ناشی از تهدیدات بوجود آمده، انجام خواهد شد.

پیش از این خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرده بود یک مقام مسئول در وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد ملک سلمان، پادشاه این کشور با میزبانی عربستان از نیرو‌های آمریکایی با ادعای افزایش سطح همکاری‌های مشترک دفاعی در زمینه امنیت و ثبات منطقه موافقت کرد.

این در حالی است که سی‌ان‌ان از تصمیم دولت آمریکا برای اعزام صد‌ها نیروی نظامی به عربستان سعودی خبر داده بود.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از شماری از دیپلمات‌ها نوشت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به تماس هایش با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ادامه می‌دهد تا در جبران عقب نشینی امارات از یمن کمک بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما