شناسهٔ خبر: 34191085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

307 نفر معلول ضایعه نخاعی زیرپوشش بهزیستی زنجان هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 307 نفر معلول ضایعه نخاعی زیرپوشش بهزیستی زنجان هستند که به این افراد خدمات ویژه شامل ارائه خدمات توانبخشی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بهزیستی یکی از نهادهای دولتی است که از طریق بودجه عمومی دولت اداره می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه اقدامات این سازمان در چهار حوزه توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و معاونت مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود، گفت: در حوزه توانبخشی اقدامات هدفمند در راستای توانمندسازی شخص معلول صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱ هزار معلول در قالب ۲۰ هزار و ۴۷۶ پرونده زیر پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: این افراد شامل ۱۷ درصد از جمعیت کل استان است.
محمدی قیداری با اشاره به اینکه از کل افراد زیرپوشش بهزیستی استان ۱۱ هزار و ۷۴ نفر معلولان اعصاب و روان هستند، افزود: این افراد شامل ۲۶ درصد از کل افرادی هستند که زیرپوشش بهزیستی است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان از فعالیت ۵۷ مرکز غیردولتی در استان خبر داد و گفت: این مراکز به صورت روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک فعال است.

وی با بیان اینکه از کل معلولان زیرپوشش بهزیستی استان زنجان 307 نفر معلول ضایعه نخاعی هستند که به این افراد خدمات ویژه شامل ارائه خدمات توانبخشی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می‌شود، اضافه کرد: بقیه معلولان شامل 69 درصد باقی مانده با توجه به عدم شرایط احراز مستمری از خدمات مددکاری، مشاوره‌های تخصصی و سایر برنامه‌های سازمان بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: همچنین در حال حاضر 996 دانش‌آموز و 228 دانشجوی معلول زیرپوشش معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه معاونت اجتماعی نیز خدمات قادرسازی به گروه‌های هدف ارائه می‌شود، تصریح کرد: این معاونت نیز با ارائه برنامه‌های تربیتی از جمله خدمات بیمه‌ای، افزایش کیفیت ارائه خدمات و ... خدمات مربوط را ارائه می‌دهد.

محمدی‌قیداری با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 هزار و 686 پرونده مددکاری در این حوزه در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 5 هزار و 390 مورد مربوط به زنان و خانواده بوده و 3 هزار و 911 خانوار نیز در این حوزه مستمری‌بگیر هستند.

انتهای پیام/73005/ق30

نظر شما