شناسهٔ خبر: 34190763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

محمودی شاه‌نشین: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها منع قانونی ندارد

71560

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر این‌که «شورایاری‌ها نقش مشورتی دارند»، گفت: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها منع قانونی ندارد مگر آنکه انتخابات هزینه‌بر باشد و شهرداری و شورا منابع تامین هزینه آن را در نظر نگرفته باشند.

صاحب‌خبر -

محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامه رئیس سازمان بازرسی کشور به رؤسای قوای سه‌گانه و وزیر کشور مبنی بر غیر قانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بیان کرد: ما قانون مدون و برنامه از پیش طراحی شده‌ای برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نداریم و الزام قانونی نیز برای برگزاری این انتخابات وجود ندارد، اما در قانون اساسی به شوراهای محلی اشاره شده است و از سوی دیگر شورای شهر این انتخابات را در قالب شوراهای مشورتی برگزار می‌کند و لذا برگزاری این انتخابات منع قانونی ندارد.

نماینده مردم شهریار در مجلس تصریح کرد: اعضای شورایاری‌ها نقش مشورتی را بر عهده دارند اما اگر هزینه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در حوزه شهرداری‌ها دیده نشده باشد برگزاری آن با مشکل روبرو می‌شود.

این عضو کمیسیون شوراها در ادامه تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها باید در قالب لایحه‌ای موضوع انتخابات شورایاری را به مجلس بیاورد تا شکل رسمی به خود بگیرد.

محمودی شاه نشین در پایان گفت: انتخابات شورایاری‌ها در تهران از قبل نیز بوده است و هر محله عده‌ای را به عنوان مشاور شورای شهر انتخاب می‌کنند. از آنجا که اعضای این شورا مسئولیت اجرایی ندارند انتخابات آن نیز مغایرتی با قانون ندارد مگر آنکه برگزاری انتخابات هزینه بر باشد و در بودجه شهرداری و شوراها منابع تامین آن پیش بینی نشده باشد.

انتهای پیام

نظر شما