شناسهٔ خبر: 34190684 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

الجزایر ۱ - سنگال ۰ / شاگردان بلماضی قهرمان آفریقا شدند / تک گل بونجاح جام را به الجزیره آورد

تیم ملی فوتبال الجزیار با شکست سنگال به قهرمانی جام ملت‌های آفریقا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی فوتبال الجزایر و سنگال در دیدار نهایی فینال رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ آفریقا از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وثت تهران در ورزشگاه بین المللی قاهره به مصاف یکدیگر رفتند.  دو  تیم  به نوعی شگفتی ساز این رقابت‌ها بودند و توانسته بودند حریفان قدرتمندی را از پیش رو بردارند. الجزایر در مرحله حذفی، کامرون، نیجریه و ساحل عاج را برده بود و سنگال شگفتی ساز هم موفق  به شکست تیم‌های ملی فوتبال اوگاندا، بنین و تونس شده بود.

شاگردان جمال بلماضی عملا در این بازی میزبان بودند، زیرا هواداران مصری هم برای حمایت از آن‌ها به ورزشگاه آمده بودند و حضور برای هواداران الجزایری هم رایگان بود. یاران محرز و بونجاح برای محقق کردن آرزوی ۲۹ ساله رسیدن به قهرمانی به میدان آمدند و سنگالی‌های شگفتی ساز هم که برای نخستین بار به فینال رسیده بودند برای تکمیل شگفتی سازیشان آمده این بازی شدند.

دیدار دو تیم از همان ابتدا جذاب  بود و بغداد بونجاح ستاره تیم فوتبال السد قطر موفق شد تک گل بازی را در دقیقه ۲ به ثمر برساند. سنگالی‌ها که نمی‌خواستند بازنده این بازی باشند از همان ابتدا دست به حملات خطرناکی زدند، اما مشت حریف پر‌تر بود و آن‌ها نتوانستند در نیمه نخست بگل تساوی را بزنند و حتی در چند صحنه ممکن بودگل دوم را هم دریافت کنند.

نیمه دوم این دیدار با ۲ تغییر برای سنگال آغاز شد آن‌ها که هیچ گاه تجربه چنین بغازی را نداشتند بازی را بسیار عصبی دنبال کردذند و همین باعث شد تا بازیکنان آن‌ها دو کارت زرد هم بگیرند. ضد حملات زهر دار الجزایر در ادامه کار و دفاع مستحکم آن‌ها حریف را به چالش جدی کشید و آن‌ها هرچه تلاش کردند راه به جایی نبردند.

شاگردان بلماضی همچنین در این نیمه هم حملات جدی و خطرناکی ترتیب دادند و در نهایت موفق شدند وبا همان تک گل بونجاح پس از ۲۹ سال قهرمان جام ملت‌های آفریقا شوند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند. سنگال هم اگرچه بازینده بازی بود، اما تومانست بهترین نتیجه تاریخ فوتبالش را در یک جام معتبر به دست آورد.  

بیشتر بخوانید:

تماشای دیدار فینال جام اتحادیه آفریقا برای الجزایری‌ها رایگان شد

نیجریه یک - تونس صفر/ پایان خوش عقاب ها در جام ملت های آفریقا

انتهای پیام/ 

الجزایر قهرمان جام ملت های آفریقا شد 

نظر شما