شناسهٔ خبر: 34190364 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ساده زیستی و مردمداری امامان جمعه در زمان کنونی باید پررنگ تر باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ساده زیستی و مردمداری امامان جمعه در زمان کنونی باید پررنگ تر و مشهودتر باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که ائمه جمعه پیشانی ارتباط روحانیت با قاطبه جامعه به شمار می روند، اظهار داشت: نماز جمعه جایی است که همه اقشار و صنوف مختلف مردم برای اقامه آیین عبادی – سیاسی این روز در آن حضور پیدا می کنند و از سویی اهمیت این جایگاه می طلبد که نماز جمعه مأوا و ملجأ جوانان به منظور ارتقای بُعد معنوی و بصیرتی آن ها باشد.

وی افزود: از سویی ضروری است که امامان جمعه پیش از هر چیز به عنوان شاخص و الگوی روحانیت مطرح باشند به خصوص در مقطع زمانی کنونی که امامان جمعه به عنوان بخشی از جامعه روحانیت با تاکید هر چه بیشتر بر مساله ساده زیستی بهتر می توانند به عنوان ورثه ی انبیاء در جامعه شناخته شوند، چه آن که خود انبیای الهی حقیقتاً ساده زیست ترین افراد در طول تاریخ بوده اند و لذا روحانیت و امامان جمعه نیز باید این گونه باشند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) همچنین بیان داشت: توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته ائمه جمعه با ایشان، چراغ راهی است برای امامان جمعه که بهتر بتوانند رسالت خویش را در این جایگاه مهم به انجام برسانند.

وی گفت: در واقع ائمه جمعه برای اثرگذاری مطلوب تر در جامعه و منطقه خودشان باید ساده زیستی و پرهیز از زندگی تجملاتی را در دستور کار خود قرار دهند و همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ارتباطشان با مردم و جوان ها ، واقعی و نه تصنعی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی همچنین افزود: نسل جوان به لحاظ اقتضای سن و پاکی قلوب آمادگی بهتری برای کسب معارف اسلامی و بصیرت یابی و نیز حرکت بر مدار آرمان های انقلابی دارند و لذا باید از آن ها به خوبی حمایت کرد و از ظرفیت جوانان در امور مرتبط با نماز جمعه، حداکثر استفاده را نمود.

وی ابراز داشت: از آن سو، ارتباط ائمه جمعه با صاحبان قدرت و ثروت باعث می شود که نتوانند در انجام رسالت هدایتگری مردم و نیز مطالبه گری از مسئولان و افراد ذی نفوذ به خوبی عمل کنند و حال آن که ائمه جمعه باید زبان گویای جامعه و منتقد ناهنجاری ها و مفاسد در سطوح مختلف اعم از مسئولان و اقشار دیگر باشند و طبعاً اگر پیوند با افراد صاحب نفوذ داشته باشند دیگر نمی توانند زبان گویایی برای مردم و اسلام باشند.

۳۱۳/۸

 

 

نظر شما