شناسهٔ خبر: 34189666 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

نیاز فوری به گروه‌های خونی در فارس

صاحب‌خبر -
مدیر کل انتقال خون فارس، از مردم خواست با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خونی در استان، خون و پلاسمای مورد نیاز بیماران را تامین کنند.

مسعود ترابی با بیان این که ذخایر خونی کاهش یافته است افزود: با توجه به شرایط جوی و افزایش دما، مراکز درمانی هم با کاهش در ذخایر خونی مواجه شده اند.

وی گفت: هم اکنون ذخیره خون فارس به شدت کاهش یافته است و برای گروه‌های خونی O و A مثبت و منفی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

مدیر کل انتقال خون فارس با بیان این که همه پایگاه‌های انتقال خون آماده دریافت خون‌های اهدایی هستند افزود: پایگاه انتقال خون قصردشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است.

ترابی گفت: علاوه براین پایگاه انتقال خون بیمارستان نمازی همه روز‌های هفته از ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به خون گیری می‌پردازد.

وی گفت: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز صبح‌ها از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه آماده خون گیری از همشهریان است.

مدیرکل انتقال خون فارس افزود: همه مراکز سازمان انتقال خون در شهرستان‌های فارس هم پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌بخشند./ صدا و سیما


نظر شما