شناسهٔ خبر: 34189577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجوز نمایندگی بال‌شوله از دانشگاه هایدلبرگ آلمان، اخذ شد

عضو هیأت علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: مجوز نمایندگی بال‌شوله (مدرسه توپ) در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی اخذ گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  بهروز ابراهیمی عضو هیأت علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، مجوز نمایندگی بال‌شوله (مدرسه توپ)، از پروفسور کلاوس روت از دانشگاه هایدلبرگ آلمان، اخذ گردید.

وی در ادامه افزود: با توجه به کارایی پروژه بال‌شوله هایدلبرگ در ارتقاء تندرستی و کیفیت تحرک کودکان و نوجوانان و پیرو مذاکرات اولیه با بخش روابط بین الملل دانشگاه رازی و به همت دکتر زرافشانی، مذاکره با طرف آلمانی آغاز و در ۲۰۱۹/۰۵/۰۵ مجوز نمایندگی بال‌شوله بین‌المللی هایدلبرگ اخذ گردید و هم‌اکنون در الویت برنامه تابستانی مرکز فناور آکادمی ورزش کودکان و نوجوانان در دانشگاه رازی قرار گرفته است.

ابراهیمی بیان کرد: بال‌شوله هایدلبرگ همکاری‌های علمی خود را در چندین کشورِ غیر اروپایی از جمله؛ برزیل، ژاپن، مکزیک، شیلی و اولین بار در ایران توسعه داده است. الفبای بازی‌ها و تمرینات بالشوله با توجه به فرهنگ، ساختارها و سازماندهی ورزش کودکان آن کشورها به زبان رسمی آنها ترجمه شده است.

وی در خصوص پروژه بال‌شوله اظهار داشت: این پروژه یک اقدام عملی برای توسعه هماهنگی‌های عصبی و عضلانی کودکان است که می‌بایست در آغاز کودکی فرا گرفته شوند، کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال در قالب مهدکودک­‌ها، کودکستان­‌ها، مدارس ابتدایی و باشگاه‌­ها در این پروژه شرکت می­‌کنند. کودکان در این مدرسه آموزش­‌ها و تمرینات لازم را در بسیاری از رشته­‌های ورزشی فرا می­‌گیرند تا از آنها جهت توسعه مهارت­‌های کلامی، فکری، عاطفی، اجتماعی و حرکتی خود استفاده کنند.

 ابراهیمی افزود: برنامه درسی مدرسه توپ، استوار بر دانش علمی نوین در زمینه‌های رفتار حرکتی، فیزیولوژی ورزشی و روانشناسی است. این مدرسه، تحرکی را که کودکان باید به­ طور طبیعی در مراحل اولیه زندگی به آن دست یابند فراهم می‌کند.

وی فراهم کردن اوقات فراغت شاد و دوست داشتنی برای کودکان در قالب طراحی انواع بازی‌های مفرح به‌ویژه برای کودکان کم ­سن، شناسایی و توسعه استعدادهای کودکان و توسعه قابلیت­‌های چند­گانه(جسمانی، مهارت‌های حرکتی و هماهنگی) در کودکان را از جمله اهداف و مزایای بال‌شوله هایدلبرگ دانست.

 ابراهیمی بیان کرد: ماندگاری آموزش­‌های ارائه شده برای مدت طولانی بگونه‌ای که بتوانند قابلیت­‌ها و مهارت­‌های پایه را در قالب تاکتیک­‌ها و تکنیک­‌ها در کودکان توسعه دهند، قابلیت انتقال تجربیات کسب شده در بال‌شوله به ورزش­‌های اختصاصی (توپی) نظیر والیبال، فوتبال، بسکتبال، هندبال، تنیس، اسکواش، هاکی و...، افزایش سطح اعتماد بنفس و عزت نفس در کودکان به ­منظور غلبه بر محرک ‌های مزاحم و تخریب­ کننده­ اجرای کودکان، آماده شدن کودکان برای شرکت در بازی­‌های تیمی و قهرمانی و معرفی تدریجی تمام بازی‌های توپی از دیگر اهداف و مزایای بال‌شوله هایدلبرگ می‌باشند.

 

وی تأکید کرد: "بال­شوله بسیار آسان اجرا می ­شود" و برای کودکان دارای اضافه ­وزن و چاق در سنین مدارس ابتدایی قابل استفاده است.

انتهای   پیام /ز 


کارایی پروژه بال‌شوله هایدلبرگ در ارتقاء تندرستی و کیفیت تحرک کودکان

نظر شما