شناسهٔ خبر: 34189419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام مهدوی ارفع:

خودسازی لازمه امر به معروف و نهی از منکر است

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وقتی معنویت آسیب ببیند، نهی از منکر دیگر اثر ندارد، گفت: کسی که خلوت خوبی ندارد، جلوت خوبی هم ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، مسؤول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی، عصر امروز در شانزدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که همه روزه ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر این استان در شهرکرد برگزار می‌شود، با اشاره به خطبه ۱۰۵ نهج البلاغه خاطرنشان کرد: هر کس می‌خواهد راهنمای دیگران شود، در مرحله نخست باید از خودسازی آغاز کند؛ به یقین کسی که دارد خودش را می‌سازد، جایگاهش بسیار بالاتر از این است که بخواهد دیگران را بسازد.

وی با بیان اینکه هر عملی که انسان انجام می‌دهد یک ظاهر دارد و یک باطن وجودی که متأسفانه معمولا فقط ظاهر کار دیده می‌شود، افزود: به یقین گفتار با عمل اثرگذارتر است و این همان ملکوت عمل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اینکه پاکی قلب و طهارت روح سبب اثرگذاری اعمال و رفتار ما می‌شود، ابراز کرد: نفس اثر دارد چراکه از قلب بر می‌آید؛ قصد مؤمن از خود عمل بهتر است.

وی با بیان اینکه وقتی معنویت آسیب ببیند، نهی از منکر دیگر اثر ندارد، خاطرنشان کرد: کسی که خلوت خوبی ندارد، جلوت خوبی هم ندارد؛ جزبه مؤمن به قدرت قلب و روحش برمی گردد که متأسفانه امروز به فراموشی سپرده شده است.

مسؤول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی با تأکید بر اینکه معنویت انسان محیط را پاک می‌کند، گفت: هر چه مسؤولیت انسان بالاتر می‌رود، معنویت و خلوت او باید بیشتر باشد؛ وقتی اتصال انسان با منبع قدرت که خداوند متعال است، برقرار شد، به یقین همه کار او درست می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در امر به معروف و نهی از منکر به دنبال این هستیم که قلب دیگران را تسخیر کنیم و این تنها در سایه معنویت و خودسازی محقق می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از مردم از اتصالات غیبی بی خبرند؛ در صورتی که یک نماز شب همه چیز را چنان جفت و جور می‌کند که هیچ کس باور نمی‌کند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نقش معنویت در دوران مقدس خود را به خوبی نشان داد و کار را پیش برد، ابراز کرد: اگر حرف حقمان روی مردم اثر نمی‌گذارد، باید به میزان معنویت در وجود خودمان رجوع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید افراد مؤمن و حزب اللهی، فعال‌ترین افراد در روابط اجتماعی باشند، افزود: اگر توانستیم در جامعه محبوبیت، مقبولیت و مرجعیت پیدا کنیم و همه در امورشان به ما رجوع کردند، به یقین اثرگذار خواهیم بود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع، مقبولیت و محبوبیت را لازمه تأثیرگذاری افراد در جامعه دانست و ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز ما در جامعه به خاطر آن است که خود را کنار کشیده ایم و در اعمال خود را محدود کرده ایم؛ نباید عرصه را خالی بگذاریم./۹۴۵۷/پ310/ب1

نظر شما