شناسهٔ خبر: 34189280 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بر اساس گزارش روزنامه فايننشنال تايمز؛

يک شرکت صهيونيستي مظنون به هک کردن واتس آپ

شرکت صهيونيستي "ان اس او" از این پس قادر خواهد بود از طریق گوشی های هوشمند به اطلاعات شخصی کاربران در فضای ذخیره سازی ابری دسترسی پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ روزنامه انگليسي "فایننشال تایمز" نوشت یک شرکت اسرائیلی فعال در زمینه تولید نرم افزارهای جاسوسی، مظنون به هک کردن اطلاعات کاربران در فضای واتس آپ است.
اين روزنامه در شماره روز جمعه خود نوشت شرکت اسرائیلی "ان اس او" که گمان می رود سامانه پیام رسان رمز نگاری شده واتس آپ را هک کرده، از این پس قادر خواهد بود از طریق گوشی های هوشمند به اطلاعات شخصی کاربران در فضای ذخیره سازی ابری دسترسی پیدا کند.

این نشریه افزود اطلاعات به دست آمده نشان می دهد شرکت اسرائیلی نسخه ای بهینه سازی شده از نرم افزار جاسوسی خود را به نام "پگاسوس" در اختيار دارد. سال هاست که سرويس های اطلاعاتی متعددی از این نرم افزار استفاده می کنند تا اطلاعات موجود در گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه های قابل حمل (لپ تاپ) را بازیابی کنند. این نرم افزار جاسوسی می تواند به عکس ها و ویدئوهای موجود در فضای ذخیره سازی ابری (سرورهای میزبان ذخیره سازی ابری) و همچنین پیامهای ذخیره شده و تاریخچه اطلاعات مربوط به مکان یاب ها (لوکیشن ها) دست یابد.

فایننشال تایمز به نقل از منابع نزدیک به شرکت "ان اس او" نوشت این شرکت به مشتریان خود گفته است که محصولاتش (نرم افزارهای آن) توانایی آنرا دارند تا از طریق سرورهای "اپل", "گوگل", "فیسبوک", "آمازون" و "مایکروسافت", به طور نامحسوس وارد اطلاعات شخصی کاربران شوند.

پس از انتشار این مقاله در فایننشال تایمز, شرکت "ان اس او" به خبرگزاری فرانسه بیانیه ای ارسال کرد و در آن تاکید کرد در مورد این شرکت خدمات قابل ارائه و فن آوری به کار گرفته در نرم افزارهایش سوء تفاهم به وجود آمده است.

نظر شما