شناسهٔ خبر: 34188667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با شرکت ۵۲ راس اسب؛

هفته پنجم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

بندرترکمن – هفته پنجم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با شرکت ۵۲ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته پنجم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن بعدازظهر جمعه ۵۲ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۷ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که بنیامین جرجانی با اسب جنی ناز زودتر از خط پایان گذشت و امیر مختومی با اسب پرنسکی و رامین قهرمانی با اسب سلتیک هورس به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های ترکمن سه ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر بود که آق اویلی بشگرد با اسب پرنده دوش عنوان اول را به دست آورد و عبدالحلیم قبادی با اسب گلرخ نیر و علی رجال با اسب مله قوش به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس ۶ به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالحلیم قبادی با اسب آلباتروس موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب عروس ناز و محمد خوجملی با اسب به پا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبرد سه ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر شکل گرفت که موسی محمدی با اسب بیگ رد زودتر از خط پایان عبور کرد و آرمین آق آتابای با اسب سی آر تو و نورمحمد فیضی با اسب سوانا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس چهار به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب دیبالا نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و محمد خوجملی با اسب جانام و عبدالحلیم قبادی با اسب دراگل نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس پنج با یکدیگر به رقابت پرداختند که قربان محمد اودک با اسب انجوی موفق به کسب عنوان نخست شد و مهران عطا با اسب شیدر و رامین قهرمانی با اسب هاکتان به ترتیب دوم و سوم شدند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته پنجم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، عبدالحلیم قبادی موفق به کسب یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم شد و قربان محمد اودک، موسی محمدی و بنیامین جرجانی هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه چهارم مرداد ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

نظر شما