شناسهٔ خبر: 34188609 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ظریف بار دیگر به کشورهای خلیج فارس پیشنهاد گفتگو داد

وزیر خارجه کشورمان در تازه‌ترین مصاحبه خود بار دیگر بر گفتگوهای منطقه ای تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، دکتر محمد جواد ظریف که ساعاتی پیش نیویورک را به مقصد سه کشور آمریکایی لاتین ترک کرد در گفتگو با  در گفتگو با PBS در نیویورک به سوالات خبرنگار این شبکه پاسخ داد و گفت: اقدامات ایران تحریک آمیز است؟! ما در منطقه خودمان هستیم. آمریکایی ها از ۶۰۰۰ مایل دورتر به منطقه ما آمدند؛ این تحریک آمیز نیست؟!

ظریف با اشاره به بدعهدی آمریکا و خروج این کشور از برجام عنوان کرد:  مگر در سال ۲۰۱۶ در آمریکا بجای انتخابات، انقلاب شده که زیر همه توافقات دولت های قبلی زده اند؟!

وی در ادامه بیان کرد:  این سیاست که آنچه مال من است، مال من است و آنچه مال شماست قابل مذاکره است، جواب نمی دهد.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر پیشنهاد رند پال برای دیدار با ظریف و دیگر نمایندگان کنگره آمریکا گفت: من معمولا با نمایندگان کنگره آمریکا از هر حزبی به عنوان نمایندگان مردم آمریکا نه به عنوان فرستاده کسی و البته به درخواست خودشان دیدار می کنم.

ظریف همچنین در بخشی دیگر با تاکید بر گفتگوهای منطقه ای و لزوم احیای روابط گفت:  آماده ایم با مقامات کشورهای خلیج فارس در هر زمانی دیدار و گفتگو کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی به تحریم حزب الله لبنان نیز بیان کرد:  حزب الله یک گروه مهم در لبنان است که در دولت، مجلس و جامعه این کشور حضور فعال دارد و نیرویی ثبات ساز است.

نظر شما