شناسهٔ خبر: 34188499 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون خزانه‌داری آمریکا اختلاف با اروپا در خصوص ایران را رد کرد

سیگال مندلکر با بیان اینکه آمریکا و اروپا نگاه متفاوتی به برجام دارند، گفت: این روایت که آمریکا با همکاران اروپایی بر سر ایران همکاری نمی‌کند، کاملاً اشتباه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در سخنانی در اجلاس سالانه مجمع امنیتی آسپن با بیان اینکه آمریکا و اروپا نگاه متفاوتی به برجام دارند، گفت: این روایت که آمریکا با همکاران اروپایی بر سر ایران همکاری نمی‌کند، کاملاً اشتباه است.

او افزود: طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها هست که می‌توانیم در خصوص آنها به نحو سازنده همکاری کنیم.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاد تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

در همین حال، طرف‌های اروپایی برجام پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند، اما وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه گذشته رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران را اعلام کردند. بنابر ادعای آن‌ها هدف بلندمدت اینستکس (INSTEX) گشایش کانال‌های اقتصادی برای کشور‌های ثالثی است که تمایل به تجارت با ایران را دارند و سه کشور اروپایی همچنان تلاش می‌کنند که به چنین هدفی دست یابند. اما بنا بر گزارش مقامات کشورمان، با گذشت چند ماه از ثبت این سازوکار مالی، هیچ اقدام موثر و عملی در زمینه روابط تجاری ایران و اروپا صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما