شناسهٔ خبر: 34188497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مخالفت تأمین اجتماعی با استقرار شعبه دوم کارگزاری در قدس

رئیس اداره تامین اجتماعی قدس با اشاره به مخالفت سازمان تامین اجتماعی با استقرار شعبه دوم کارگزاری و تلاش برای راه‌اندازی شعبه اقماری گفت: با توجه عدم اختصاص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی، بیش از ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی در صف بیمه هستند.

صاحب‌خبر -

داوود ابراهیمی، رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان قدس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار داشت: جمعیت شهرستان قدس متناسب با مساحت آن نیست و تراکم جمعیت بالایی در این محدوده ساکن هستند و سازمان تامین اجتماعی بر اساس مساحت محدوده مجوز استقرار شعبه کارگزاری جدید را صادر می‌کند.

وی افزود: در حوزه شعبه کارگزاری تأمین اجتماعی مشکلات زیادی با توجه به حجم بالای متقاضیان وجود دارد و سازمان تامین اجتماعی تا به امروز با استقرار شعبه دوم کارگزاری موافقت نکرده اما ایجاد شعبه کارگزاری اقماری تامین اجتماعی مصوب شده تا با فعالیت چند نیرو از تراکم شعبه اصلی کارگزاری کاسته شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: با توجه به اینکه بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان معافیت دار هستند و دولت باید منابع مالی آن را تامین کند، از سال گذشته سهمیه‌ای افزایش سهمیه‌ای در این خصوص اختصاص پیدا نکرده و بیش از یک‌هزار و 500 کارگر ساختمانی در شهر قدس در انتظار بیمه ساختمانی هستند که باید با توجه هر چه بیشتر مسوولان عالی شهرستان این موضوع حل شده و سهمیه‌ها نیز افزایش یابد.

ابراهیمی تصریح کرد: حدود ۵۶ هزار بیمه شده در شهرستان قدس وجود دارد و مستمری بگیران افزایش یافته و با توجه به کسری منابع یک روز مستمری‌ها قطع نشده و حتی با استقراض این مبالغ پرداخت شده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما